CiljaS Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 I brevet fra NAV står det at jeg har perm t.o.m. 12.10.07 og at fedrekvoten må startes senest 15.10. Men da har ikke de tatt med de 5 ukene med ferie jeg skal ha i tillegg til de 54 ukene (6 av dem er fars). så da skal jeg egentlig ikke starte å jobbe før 19 nov. Må jeg da ringe NAV og orientere de om dette? Det burde jo egentlig være innlysende at jeg skal ha ferie? Arb.giver er klar over dette da jeg skrev det i perm. søknaden. Etter 19 nov skal jeg uansett da perm uten lønn ut året men må jo få fødselpengene til å bli riktig....
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Jeg skrev inn tidspunkt for når jeg ville ha ferie, men siden arbeidsgiver ikke hadde gitt beskjed til NAV om det samme, ble ikke det tatt hensyn til i utregninga derfra. Det er visst bare å gi beskjed om når du vil avvikle ferien, for da stopper NAV utbetalinga tilsvarende hvis du skjønner....
CiljaS Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2007 Akkurat ja... Da har altså arb.giver ikke gitt beskjed. Får ringe da. Er jo bare å si f.eks hele juli og en uke i august, er jo ikke nøye når jeg tar den ut. Takk for svar liten2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå