Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kar på 3 mnd gulper så innmari mye. Etter hvert måltid kommer det masse gulp, uansett hva vi gjør med han etterpå (slapper av i sofaen, legger han på gulvet, setter han i vippestol etc). Noen som har erfaringer rundt dette. Blir innmari sliten av at han til en hver tid lukter gulp og har våte bodyer. Vi har ganske mange skift på han i løpet av en dag. Jeg tror nok han får i seg nok næring for han legger godt på seg.

Noen som har råd til hva jeg skal gjøre for å minske gulpet? Andre erfaringer?

L:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen råd for hvordan du kan minske gulpet. Min var helt lik kunne ikke mate henne ute for når hun var ferdig ble både hun og jeg våte. Hun er blitt bedre nå, hun er 8 mnd nå å får masse fast føde,men hun gulper fortsatt en god del. Det er bare noe som går seg til etterhvert når de begynner å gå blir de mindre gulp.Lykke til vet det er super slitsomt.

Skrevet

Er nok ikke så mye å gjøre med desverre. Snuppa mi gulpa i ett sett frem til ho blei ca 5 mnd, for da fikk ho litt grøt to ganger om dagen. Hjelper på med fast føde. Så lenge babyen vokser og legger på seg det den "skal" så må en bare vaske på klær og kluter i ett kjør.... Noen babyer er bare sånn. Fryktelig mens det står på, men det går over! Så hold ut.... jeg begynte med litt grøt når ho var vel 4mnd. for jeg var så lei av gulping at du aaaner ikke! opptil enhver å bestemme når en ønsker å introdusere mat. men jeg angrer ikke på at jeg begynte så tidlig iallefall. Lykke til!

Ps; Det finnes et fortykningsmiddel på apoteket som skal tilsettes i melka (Nestragel) slik at babyen ikke skal gulpe så mye, men det funker ikke!! Tro meg! Bortkasta penger....

Skrevet

Velkommen til gulpeklubben! ;-)

Jeg har erfart at om lillegutt ligger på ryggen/magen rett etter mat, så gulper han mer.Om han mer "oppreist" etter måltidene kommer ikke maten så lett opp.

Dessuten erfarer jeg også at flere måltider, men kortere amming av gangen kan resultere til mindre gulping.Gulping er jo som regel et resultat av for mye mat.

Lykke til!

Skrevet

Det roer seg etterhvert. Min på 4 1/2 mnd har roet seg veldig med gulpinga, så det er ikke så mye lenger med masse gulp sikkert :-)

Skrevet

Småtten på 10 uker er en liten gulpebaby og gulper så og si etter hvert måltid (får mm). Av og til kan det også komme en stund etter han har spist så gulpefilla er alltid i nærheten og alle som vill holde og kose med han får beskjed om at det er på egen risiko:) Jeg synes det har blitt litt bedre de siste ukene, så jeg lever i håpet om at det vil avta etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...