Gå til innhold

omsorg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er skjansen for at en dommer gir far som er sykisk ustabil tidligere rusmisbruker. og lang avstand fra mor og barn medhold i delt foreldrerett Han sier at siden jeg ikke skriver under på delt foreldrerett, så vil han ta det til retten. Og jeg er en ordenlig jente som har tatt vare på ungen min så godt jeg overhodet har kunnet siden han ble født.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du ikke har kontaktet barnevern og advokat bør du gjøre det til mandag og legge frem tingene som de er og fortelle at du vil det beste for barnet..barnevernet er det mye støtte i,du akn be om å få hjemmekonsulent eller martemeo veileding,for da kan du få bevist at du er en god mor og vil det beste for barnet.og ikke skriv under papirer før du har rådført deg med barnevern og advokat,.lykkke til

Skrevet

har kontakt med advokat, men ikke barneværnet vil helst slippe og ha noe med de og gjøre. han kommer hele tiden med trusler om at jeg skal skrive under. Jeg føler selv at jeg er en god mor og gutten min er førstre prioritet defor jeg gikk fra pappan måtte gjøre det som var best for barnet mitt

Skrevet

Tror ikke du har mye å frykte, men syns du skal kontakte familievernkontoret der du bor, og legge frem alt. Dersom barnefar virkelig vil ta dette rettslig, må dere uansett til megling hos familievernkontoret før det blir vurdert noe som helst.

Dette høres ut som tomme trusler, fordi dersom han virkelig skulle tatt dette rettslig ville han vel funnet ut at han må kontakte fam.vernkontoret selv for lengst?

Bare å ringe de, de er til god hjelp! Vet det fordi jeg har vært i lignende situasjon selv.

Lykke til!

Skrevet

Jeg tviler på at han helt vet hva han snakker om. Og så er det forskjell på delt foreldreansvar og foreldreomsorg. Er det snakk om omsorg har du intet å frykte, for retten dømmer ikke delt omsorg og flytter heller ikke et barn uten svært gode grunner.

Er det delt foreldreansvar kan han godt få medhold, men ikke sikkert der heller dersom han er ustabil og tidl rusmisbruker etc. Jeg tror ikke du har noe å frykte, men best å være føre var likevel.

Skrevet

han vil kunne få delt foreldreansvar, er skjeldent de ikke får det.

MEN tvilsomt at han får omsorg .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...