Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 puh...har holdt meg hele svangerskapet og klarer meg vanligvis veldig fint uten røyk nå og, men nå i kveld etter at alle barna er lagt etter en litt stresset dag (jeg og mannen min har vært i fam terapi pga hans utroskap) har jeg såååå lyst på en røyk, bare en....Men jeg ammer og er så redd for at bebisen (2 mndr.) skal våkne og vil ha pupp. Vanligvis sover han til ca. 7 neste morgen. Og jeg har mme. Hva hadde dere gjort?
mamma til to=) Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 IKKE GJØR DET!!!! Da kommer du garantert til å få lyst igjen, selv om man tror at man mister lysten for gjentakelse bare en kjenner hvor ekkelt det er! Det er feil..=) Les "endelig en ikke røyker" hvis du sliter med det! Ta deg heller et glass vin eller en øl og slapp av med det.. Hper du klarer å stå i mot.. Du kommer nok til å bli enda tristere hvis du røyker etter å ha klart å slutte. =)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 Når du har vært så flink å holdt deg så lenge så burde du prøve å holde deg da. Men selv så røyker jeg..... og ammer (røyka også under svangerskapet-greide ikke å slutte gitt)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 Jeg hadde tatt en røyk! Hadde mye pes med svigermor etter fødselen, og jeg endte opp med å begynne å røyke igjen... Selvfølgelig ikke så lurt, men jeg regner bare med at du vet konsekvensene. Og at en ofte fører til flere. Vil du begynne igjen?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Du røyker og ammer, hvordan fungerer det? Jeg er veldig sånn samvittighets-jente og har med de to andre barna ikke begynt skikkelig før etter lang, lang tid...dvs et par år, nettopp fordi jeg får så dårlig samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 Fungerer greit å amme og røyke- selvfølgelig ikke no bra gjort da, men har ikke så dårlig samvittighet for det som det jeg hadde når jeg røyka og gikk gravid- det var jævlig.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Skulle bare ta en jeg også, men nå røyker jeg for fult igjen! Anbefaler deg til å holde ut, dere har det bedre uten :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 Faktisk så er jeg ikke av typen som går og tenker på å slutte å røyke. Jeg slutta fordi jeg var gravid, noe jeg har gjort hver gang, og jeg røyker ikke når jeg ammer...eller dvs jeg har tatt max ti-15 i løpet av det året jeg vanligvis har amma..
-Amelie- Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 Så tøff du er! Og flink! Ville ikke begynt å røyke igjen, du klarer deg jo helt fint uten...! En liten ekstra motivasjon kan jo være at det også med hensyn til krybbedød er anbefalt å ikke røyke (aldri koselig å nevne, men det er jo sant).
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 18. mars 2007 #10 Skrevet 18. mars 2007 Ville bare si at jeg håper du ikke gjorde det.. Du har vært så flink så lenge : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå