♥Prinzessin♥ Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Jeg har en 8,5 mnd gammel jente som holder på å lære seg å krabbe. Hun kan det ikke helt ennå men hun øver masse. Hun kan ikke sette seg opp i sittende stilling selv, men sitter ganske stødig dersom vi plasserer henne på rompa på gulvet. Hun forstår hva "pupp" betyr (hehe), og mamma og pappa. Mer tror jeg ikke hun forstår! Så et videoopptak av lillesøsteren min da hun var 9 mnd, og hun kunne svare "prrr" på spørsmål om hvilken lyd bilen lager...! Datteren min forstår ikke hva en bil er engang.... Begynner å lure på om jeg har snakket for lite til henne. Og jeg som syns jeg babler hele tiden...! :-)
Jerry 82 Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Jeg har en gutt på 8 1/2 mnd, han kan heller ikke krabbe, men står på alle 4 og prøver, men bare åler seg fremover. Han sier namnam når han spiser, babler endel men kun "mamma" som vi forstår. Han klapper søte, vinker og viser at han er såååååå stor. Han setter seg opp selv, og har i det siste begynnt å stille seg opp på kne. Han ser ut til å forstå hvem pappa er også, men til hans store fortvilelse så klarer han ikke å si noe som ligner engang. Det er liksom "mammam" og "namnam" det går i, og det er litt vanskelig å høre forskjell
♥Prinzessin♥ Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2007 Jenta mi sier ikke nam, hun sier bare MMMM for hver matbit. Hehehe.... Hun kan si mamma også, det glemte jeg jo å si! Og "dæddæ", som jeg er ganske sikker på er "pappa". Vi har faktisk sagt "daddy" noen ganger, så.... ;-)
Lillegutt 17 july 06 Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 her er lillegutt 8 mnd i dag og han satt seg opp alene da han var 6,5 mnd. I dag sto han opp i parken alene for fôrste gang. Ellers sâ begynte han â krabbe for 3 uker siden. Han sier mamamam og skjônner endel.
♥Prinzessin♥ Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2007 Oisann! Det var ikke verst. :-)
Tulle06ogPrins10 Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 Min er 8 mnd og 10 dager hun kan ikke krabbe, men står på alle 4 og vugger. Hun ruller seg rundt overalt, dytter seg bakover og "spinner" 360 grader. Hun sier "ma ma" "pa pa", når jeg synger bæ bæ lille lam sier hun "bæ bæ" hun sier også "det det" babler konstant. Når hun kommer bort til en lav hylle tar hun å legger armene på hyllen og setter seg på kne. Hun kan ikke sette seg opp selv, men sitter om jeg setter henne i sitte stilling. Når hun sitter i gåstolen sin fyker hun rundt Er veldig skeptisk til andre mennesker, men elsker andre barn. Er vi noe sted og hun ser et barn gjør hun alt for at det barnet skal se henne. Lager masse lyder. I dag vinket hun for første gangen
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Jenta mi er da 10 mnd, men jeg svarer allikevel. Hun kan åle seg, sitte, sette seg opp, dra seg opp på kne. Hun kan klappe, vinke, vise hvor stor hun er. Tror det er like før første ordet kommer, for hun har kommet med mange nye lyder i det siste. Leker borte-bø. Når jeg tar henne over i vår seng om morgenen så biter hun meg eller skaller meg om jeg er for treig med å stå opp. Hun er tiltide fryktelig dramatisk. Kaster på hodet eller biter om hun ikke får viljen sin. Vil gå mens vi holder i hendene, men om vi passerer noe spennende så er det rett ned på rompa. Det mest interessante for tiden er skuffer og skap.
monztah Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 Jenta mi er 9,5 måneder. Godt å se at jeg ikke er alene om å ha en baby som skaller (!) og som biter og kaster på hele kroppen når hun ikke får viljen sin! Skaller gjør hun forresten når hun vil kose også...(hvor mye kos er det for henne, kan man jo lure på?). Hun holdt på i sikkert 2 måneder med å krabbe baklengs, og så når hun var 8 måneder begynte hun og krabbe fremover og reise seg opp omtrent samtidig! Så nå har hun stått og gått utmed bord/stoler etc i minst 1 måned, og får bare mer og mer kroppskontroll for hver dag. Men når hun bruker gåvogna si (den er ikke så populær egentlig) setter hun seg ned så fort hun merker at det er litt ustødig. Så det kan nok ta lang tid før hun går uten støtte også. Hun er ganske forsiktig, så blir ikke så mye knall og fall som folk sier at det blir når de står/går tidlig. Men litt hver dag selvsagt...! Hun spiser sin brødskive (oppdelt i biter) selv, og helst middagen også (litt vanskelig det) - riskorn for riskorn, hehe. Prøver å bruke skjeen, men får det ikke helt til. Og de siste dagene har hun holdt melkeflaska si selv, hvis hun sitter litt lent bakover. (Er nok sein med det, jeg slutta å amme for ikke så lenge siden.) Hun har nettopp begynt å pludre masse, sier "mammam" og "dada" og "pappap". Vanskelig å vite hvor mye hun skjønner av andre ord, er sikkert mer enn man tror! Hun kan også dra av sine egne strømper, og ta av seg hua... Hun har fått en veldig sterk vilje de siste ukene! Kaster hele kroppen bakover når hun blir sint, og veiver med armene og sier "næ-næ-næ".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå