Nå blir det to :-) Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Hvorfor tror egentlig "alle" at en gravid kropp er en "offentlig" eiendom??!?!? Det der med å ta på magen hele tiden er en ting. Og så har du det med å kommentere kroppen: Noen kommentarer er jo hyggelige, som at du ser godt ut osv., mens andre er ganske merkelige. Jeg har f.eks. fått høre hvor stor jeg har blitt, at jeg kommer til å bli kjempestor før svangerskapet er over, at jeg har lagt meg ut osv. Det er faktisk ikke særlig koselig, og jeg er ganske sårbar på det punktet. Lurer på om de som sier slike ting ville kommentert en ikke-gravid på samme måten? Jeg synes det er ganske frekt!!
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 folk tror vi blir glade for å høre at magen vokser, men du har rett i at det er ikke gæy å høre at man kommer til å bli sååå diger og greier, det dær med å tafse på magen til gravide har jeg aldri skjønt, magen min får jo "heikos" av vennene mine før jeg i det heletatt får en hei klem:P jeg synes også det er frekt, man ville aldri sagt til ei lubben jente at jøss du har lagt på deg, du kommer til å bli diger, eller grafsa på magen hennes.. virker som om visse linjer og grenser viskes ut når man er gravid..
Mamma til 2 - endelig!!! Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 Jeg har sett reklame for noen t-shirter her ett sted med "Don`t touch!" midt på magen - kanskje det finnes også en med "Ingen kommentar, takk!" eller lignende? ;-)
ninsoer Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 har d egentlig omvendt jeg da.. Har ikke så stor mage.. så d ser ikke ut som om jeg er kommet så langt som jeg er..¨å får tilstadighet høre at gud så liten mage du har.. vet d er mange som tror d er bra.. men jeg skulle ønske at jeg hadde større slik at folk ikke tviler på at jeg er kommet så langt.. men skjønner ikke hvorfor FS målet ligger i over kant når magen min er så mye mindre enn alle andres.?? kan d ha noe med at jeg er ganske lang i ryggen... er enig meg deg såpeheksa.. skulle hatt T-shirt me ingenkommentar på..
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Jeg tror man må ha vært gravid selv for å skjønne hvor irriterende det faktisk er å bli "allemannseie". Jeg vet i alle fall at jeg har syndet ganske mye selv, gjort mye av det samme før jeg selv ble gravid, og har lært litt mer nå om hva man har lyst til å høre og ikke...
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 Er helt enig! jeg får stadig høre hei "kjukka" har du det bra. Eller herlighet nå har du blitt stor! Jeg har bare lyst til å si jp takk det samme men jeg har ikke gått opp mere en 3 kg på helesvangerskapet å du da hvor mue har du lagt på deg???? da hadde jeg nok fått litt annen tone ja! er helt enig med dere...
Tussi og gullgutten Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Den tafsinger er rett og slett motbydelig. folk du omtrent ikke kjenner skal også bort og både ta og kommentere. det er ganske plagsomt og jeg har fått det så langt opp i halsen at når noen tar meg på magen reagerer jeg med å grafse tak i både pupper og andre ting jeg skulle få tak i. folk ser ut som jeg har ramlet ned fra månen men det får bare være. spør så om de syns det er helt ok at jeg grafser. da skjønner de som regel poenget:)
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 Ja jeg er enig med deg tussi. Men jeg har oxo merket at di jeg nesten ikke kjenner skal liksom komme bort å være så hyggelig... skal vi finne på noe en dag, eller jeg har litt tid skal vi gå på kafe.... hva er greia??? bare for at jeg er GRAVID så trenger men ikke late som man vil bli kompis... (hihi godt å få ut litt fustrasjon) =)
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 mm når man blir kalt blubba og folk forventer du skal synes det er morro fordi du er jo gravid.. når folk sier at ååh så diger du er blitt så funker det ofte å svare at: ja jeg er gravid jeg vett, hva er din unnskyldning? folk blir stille da.. selv om det er ganske slemt svart så fatter folk poenget liksom
Janicღღlykkeligღღmammaღღtil 2ღ Skrevet 17. mars 2007 #10 Skrevet 17. mars 2007 hahahahahah ja den var litt god! =) fikk meg til å le oppi dette sinte innlegget =)
spent. Skrevet 17. mars 2007 #11 Skrevet 17. mars 2007 er helt enig... jeg er stolt av magen min og liker at den blir større, men jeg kunne ønske at folk kunne slutte å si at jeg er blitt tjukk.. det er bare magen som har vokset på meg.. syns at man skal slutte å kommentere gravide kropper... vi gravide er jo kvinner vi og
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 17. mars 2007 #13 Skrevet 17. mars 2007 Helt enig med deg HI:) Utrolig hva folk lixom kan tillate seg "bare" fordi vi er gravide..
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #14 Skrevet 18. mars 2007 kjenner meg igjen med deg ninsoer. Har også ganske liten mage og tror folk av og til glemmer at jeg faktisk er høygravid og sliten, særlig på jobben. Du ser jo så frisk ut og er det bare 6 uker igjen!!, er kommentarene. Selv om man ikke har blitt kjempe-stor, blir man like sliten og lei. Og nå for tiden er humøret på bunn og då tåler jeg absolutt ingen kommentarar.... vel, bra at noen skjønner.
A.C.G. Skrevet 18. mars 2007 #15 Skrevet 18. mars 2007 Jeg får ofte høre hvor fin magen min er, og hvor fint gravid jeg er osv.. Du bærer barnet så fint, og at magen ikke er så stor, bare masse skryt.. kjekt å høre og begynner snart å tro på det, men jeg føler meg jo ganske stor da. Ligger over på alle målene, babyen er estimert til 21% overvekt.. og når jeg sier det får jeg bare høre at det må være overkroppen min som er i rette proposisjoner.. har lagt på meg 12 kg til nå, og er i uke 34...
Mamma&LilleKrølle Skrevet 18. mars 2007 #16 Skrevet 18. mars 2007 Jeg derimot har ingenting imot at folk kommer og stryker på magen, eller at de kommenterer magen min. Synes egentlig det bare er hyggelig å høre at "du passer å være gravid du". Selv om jeg har lagt på meg endel, så synes jeg at jeg er kjempeflott. MEN, det som irriterer meg er folk som skal være så hyggelige og når du er gravid så skal de endelig bli kjent med deg!! *argh* Kjenner jeg koker i toppen av det!! Har 'venner' jeg har prøvd å komme overens med før, men at vi rett og slett ikke finner tonen og ikke passer sammen, og da ikke har noe mer kontakt. Men når vi nå er gravide, DA skal vi møtes, besøke hverandre og "finne på noe". Jeg får HEEELT fnatt!! Blir så dumt å plutselig ha kontakt bare fordi vi er gravide. Jeg er typen som har null interesse av å sitte sammen med andre og prate om stelleting og beibiutstyr i 3-4timer. Det finnes andre ting å prate om også. Og den ungen blir jo større engang!! Har man ikke funnet kontakten tidligere, så mener jeg at magen ikke er grunn nok til å bli venner sånn plutselig. Er noe annet om man først blir kjent når man går gravid. F.eks som her inne, på BIM-treff eller noe. For da er vi jo alle ute etter det samme, andre å dele 'ting og tang med'. Eller at man blir kjent med andre med unger når man selv har fått unger. Men ikke når man "SKAL være venner bare fordi vi har mage og er gravide". *sånn, fikk blåst ut litt*
_Mita_<3 Skrevet 18. mars 2007 #17 Skrevet 18. mars 2007 Jeg syntes det er kjempe fint å være stor når du er gravid.. kunne selv ønske jeg var kjempe stor.. syntes det er såååå fint å ha stor mage... Men skjønner GODT at man blir lei og litt såra at man er blitt så stor osv.. men tror bare alle mener det godt.. selv har jeg sagt til ei jeg kjenner åååå så stor mage du har fått... å så så fin:) Men skjønner nå at noen ikke liker å få høre de er store å fine... men jeg veit nå at jeg ikke skal si det flere ganger for vil jo ikke såre de.. men jeg har aldri ment at det skulle såre.. Men dere som har blitt store.. jeg syntes det er kjempe søtt og fint:D Vil også være stor, så jeg kan sette tallerken på magen:) hihi...
Makka Pakka Skrevet 18. mars 2007 #18 Skrevet 18. mars 2007 Heldigvis har ikke mange tatt seg den friheten til å stryke meg på magen. Men de få gangene jeg har opplevd det har det ikke vært så ille. Verre var kommentaren fra en mannlig kollega at det kanskje var på tide å begynne på gravidetrim? Han har kommentert vekta mi før og vet at han synes jeg er for stor. Selv er han på slankern halve året og kan ikke fatte at ikke alle andre er det. Kommentaren kom etter en vond og slitsom helg med lite søvn og mange problemer hjemme. Han ødela den dagen, for å si det sånn. Helt unødvendig spør du meg. Jeg har lagt på meg 10 kg så langt i svangerskapet, er i 38.uke.
ole@ Skrevet 18. mars 2007 #19 Skrevet 18. mars 2007 Jeg syns det er fælt å høre om hvor stor jeg har blitt, en kollega klapset meg på rompa her en dag og sa høyt at "ja, du har fått mye ekstra allerede!" Jeg ble veldig lei meg.. Det holder at jeg føler meg som en flodhest, folk trenger ikke minne meg på det. Har lagt på meg 9 kg og er i uke 29. Det at folk du nesten ikke kjenner plutselig skal være så hyggelige er egentlig bare koselig syns jeg. Det er verre når vennene dine oppfører seg som du skulle være spedalsk nå når du er gravid.. Mine venner tror at livet mitt er over..
1G+2J Skrevet 18. mars 2007 #20 Skrevet 18. mars 2007 Jeg liker heller ikke at folk tafser på meg. Det er MIN kropp. Noe annet som irriterer meg er at folk skal kommentere hele tiden. Selv synes jeg det er flott at magen er stor når jeg er gravid, og jo større magen er jo stoltere er jeg. Ei venninne av meg sier hver gang hun møter meg: -Hvor er magen din hen da? Den er jo så liten. Da blir jeg såret, for selv synes jeg den er ganske stor. Det rare er at da hun selv gikk gravid, så sa hun hele tiden at hun selv var kjempestor, men det var hun jo ikke.
♥Coxinelle♥ Skrevet 19. mars 2007 #21 Skrevet 19. mars 2007 I dette svangerskapet har faktisk nesten ingen tatt meg på magen! (Utenom søsteren min som ikke bare tar, -men prater, synger ol... men hun er unntatt ) Men kommentarene tar skikkelig på! Har ikke lagt på meg særlig mye, men har stor mage. Og det føler alle at de kan kommentere akuratt som de ønsker... Og kommentaren...Nå har du blitt "gravid" i ansiktet!!!! Litt sånn oppblåst....Erh!!??? Skal det være et kompliment?? Bare det at alle tror at det eneste man ønsker å snakke om er graviditet er også ganske slitsomt. Tror kun det er med mine gravide venninner vi snakker om andre ting.
tina 79:) Skrevet 19. mars 2007 #22 Skrevet 19. mars 2007 Merkelig at alle plutselig har fått en mening om kroppen min nå som jeg er gravid. Var sammen med slekta i helgen, og de virket alle sjokkert over at jeg ikke hadde gått opp mer. "Næmen, så pen du er da, jeg hadde trodd du skulle være mye større", og mormor presterte å kommentere hver gang vi snakket sammen," Ja, du har jo ikke gått opp så mye, men BARE VENT, du kommer til å bli kjempestor!" Nå har jeg 10 uker igjen, og er veldig stolt av kroppen min, har ikke gått opp mer enn i overkant av 7 kilo, og symfysemålet mitt ligger bare bittelitt over den røde streken. Ikke spesielt hyggelig da at hele slekta hadde forventet å se ei dundre i helgen, og at de ikke klarte å kommentere det positivt en gang, fordi de var helt sikre på at jeg skulle være diger! Jeg blir oppgitt jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå