Gå til innhold

Hjertet mitt dunker urytmisk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slitsomt de siste dagene med et hjerte som hopper over slag og så dunker så hardt at jeg nesten mister pusten og begynner å hoste. Dette skjer gang på gang gjennom dagen, begynner å lure på hva det kan komme av. Vet at det kan være normalt for mange å oppleve det av og til, men de siste dagene har det skjedd nesten hver time, og oftere. Om kvelden er det virkelig ille. Slitsomt. Er det tegn på at jeg er for sliten? Har jeg hjertefeil (ingen i familien har det, men tror farmoren min hadde et eller annet...) OPS der var det igjen, bare ti minutter siden sist. ÅH! Er det en kardiolog her inne, eller noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, min mor opplevde nettopp det der.

Og for hennes del var det pga stress.

Noen mennesker har ujevn hjerterytme, og det er helt normalt, men det skal da ikke oppleves ubehagelig.

Kanskje har du stressfaktorer i livet ditt som du bør roe ned på?

Ville uansett ringt legen og hørt jeg, hjerteting skal taes alvorlig, sånn for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Tror det kan ha en sammenheng med at jeg sover dårlig om nettene (gjorde i forrige sv.skap også) og at jeg har to turbogutter hjemme, med en samboer som jobber mye. Jeg har ikke mer enn 44% stilling i skolen, men jobber med egne prosjekter hjemme, så det regnes nesten som 100% til sammen likevel. Stressfaktorer utenom det kommer jeg ikke på faktisk.

Skrevet

Hørtes ut som om du har det stressende nok, må jeg si...

Jeg har også ekstra hjerteslag og/eller at hjertet hopper over et slag, og det er kjempeekkelt! Jeg hadde det før jeg ble gravid også, men synes det er verre nå. Men jeg har det heldigvis kun av og til. Da kjennes det som om jeg ikke får trekke pusten ordentlig, og det raser i brystet mitt. Faren min har også noe liknende, men de har enda ikke funnet ut hva det er.. Må bare vente og se. Blir det mere plagsomt, skal jeg ta det opp med legen. Er bare det at det ikke er så enkelt å teste det, da det ikke kommer ofte, og stort sett kommer når jeg hviler... Hadde det kommet ved belastning, hadde det kunnet bli testet,men...

Nei, nå snakka jeg meg helt bort! Jeg synes du skal få det sjekka av spesialister, be legen om å henvise deg. En skal ikke ha mere ubehag enn nødvendig i svangerskapet. God bedring! :)

Skrevet

ta deg en tur til legen. Jeg har det samme og skal på sykehuset og få det kontrollert. Har blodtrykksfall og stresser litt for mye, men det er slitsomt. mister nesten pusten av det....

Skrevet

Pulsen min er ikke urytmisk men det går forferdelig fort og det har det gjort en stund nå. Det kan vel ikke være at jeg har SÅ dårlig kondis at hjertet pumper så fort hele tiden.Det er slitsomt når jeg skal sove å ligge å kjenne den dunkingen. Skal til legen i morra så da skal jeg høre med hun om dette er normalt.. Litt slitsomt!=)

Skrevet

For å berolige engstelige gravide her inne: det er sjelden alvorlige hjertefeil som er årsak til nyoppståtte hjerterytme forstyrrelser i svangerskapet. Når man er gravid øker blodvolumet med ca 40 %: det er mye, det! Da må hjertemuskelen jobbe mer for å pumpe alt det ekstra blodet ut i kroppen, og noen gravide merker dette ekstra arbeidet som urytmiske hjerteslag/hjertehopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...