Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan kjennes bekkenløsning? Kan man få det i uke 16? Tusen takk for svar fra noen med erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kjennes som ryggsmerter helt nede i ryggen.Stråler gjerne nedover i halebenet,rumpeballene.kan få vondt nedover i beina,eller fremme i symfysen/lysken. Du kan få gå problemer og ekstra vondt ved belastning.Det kan ligne på isjas eller annen ryggverk i starten.Alle gravide har bekkenløsning i liten eller større grad for å forberede bekkenet på fødselen.Noen får det tidlig, andre sent og ikke alle får symptomer og store smerter.Heldigvis :)Jeg merket det allerede i uke 12/13, uten å skjønne at det var dette som var bekkenløsning.Det finnes tester som legen/fysioterapeuter tar for å finne ut om det er bekkenløsning.Det er veldig greit å finne ut om det er bekkeløsning eller andre plager du har, så du kan få hjelp videre.Spør legen din eller jordmor.Så, ja, det er mulig å få dette i uke 16.

Skrevet

Tusen takk for godt og utfyllende svar! Jeg fikk kjempevondt, mest i lysken og området der i går og det var ekstra vondt, slik som du beskriver, ved belastning. Klarte tilslutt nesten ikke å gå på høyre fot, for det var værst på høyre side. Men idag kjenner jeg heldigvis ingenting og håper ikke det kommer tilbake igjen! Men nå vet jeg hvertfall at det var bekkenløsning da, har aldri vært gravid før og aldri hatt sånn smerte, så da lurer man jo litt! :)

Skrevet

De fleste gravide har noe kalt Bekkenlåsning. Det blir sjeldent stilt riktig diagnose på dette da det er veldig mangel på kunnskap rundt dette. Det lønner segog oppsøke naprapat som er de dyktigste på dette området. De har øvelser og slikt som vl gjøre hverdagen enklere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...