Babyfacepsycho Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Min datter 8 uker begynner og få det nå!! Hva kan man gjøre for og hjelpe henne når hun har vondt? Og ikke si Paracett, for det kommer ikke på tale! =)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 ååi .. tili!! min e 7 mnd å ingen tenner i sikte enda..
Guttemamma til tusen :) Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 hvorfor ikke paracett?? hva tar du selv når du har vondt?? min fikk forresten sin første tann da han var 9mnd:o) litt senere enn din kan du si! om du absolutt ikke vil gi paracett så kan du fukte en klut med kalt vann og la henne tygge på den, du kan kjøpe dentinox på apoteket å smøre på!
Babyfacepsycho Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2007 He he. Visste det var noen som kom til og skrive det også. =) Men da kan jeg med god samvittighet svare at jeg ikke tar paracett når jeg får vondt. Jeg tar bare paracett dersom jeg har høy feber eller jeg er syk og min samboer maser seg til at jeg måååååå ta en. (må mase leeenge) Så det skal veldigt mye til før jeg tar det. =) Men det med en klut med kalt vann skal jeg prøve. =) Eller nå ligger hun rolig og sover på armen til far, men våkner hun så prøver jeg det. =)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 måtte jo bare:o) hehe..skjønner det jo godt!! Jeg har gitt lillegutt paracett før han legger seg når han holder på med tenner (kun når han er tydelig plaga) slik at han får en god natt søvn! Da takler han vondtene mye bedre dagen etter! Men min har fått 39 i feber på to av tennene (de oppe) og det var da jeg måtte ty til paracett.. han han hylte til av og til..og gnagde febrilsk på det første han fikk tak i..ikke særlig å se lillegutt sitte med blanke øyne, knallrød i kinna..med halve dyna inni munnen:o) de takler tydeligvis veldig forskjellig å få tenner ( da han fikk de to nede merka vi ingenting forresten..de var der bare en dag:o))
jamlena Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Min gutt er 7 mnd om 1 uke og fikk sin første tann i dag:) Endelig, for det har vært mange mnd med konstant sikling og biting. Jeg bare lurer på hvorfor du mener jenta di får tenner? Kan du se dem? Vet at noen barn tilogmed kan være født med tenner, men det er jo ikke så ofte de er så små..
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 Han var 4 mnd. Men han plagdes en god stund før de kom frem!
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 3,5 mnd kom det 2!Har heldigvis ikke hatt noen plager med dem:-)Klør litt ekstra bare!
Babyfacepsycho Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. mars 2007 Hun har siklet fært en stund og vært suttrete. Biter på smokken, og har begynnt og putte hendene in i munnen. Kan ligge rolig og slappe av og så helt plutselig bare begynne og skrike. Og nå idag så vi at det er en tand på vei nede.
Mirakeljenta08 Skrevet 17. mars 2007 #11 Skrevet 17. mars 2007 lillegutt fikk 2 tenner nede når han var 7mnd. flere på vei nå
jamlena Skrevet 17. mars 2007 #12 Skrevet 17. mars 2007 Ok:) Stakkar, det er ikke så greit å være bebis bestandig.. Men så er de jo så søte og da når de har fått sukkerbitene nedi munnen:)
snull Skrevet 17. mars 2007 #13 Skrevet 17. mars 2007 Fikk si første tann da hun var 4 mnd, er nå 10 mnd og har 12 tenner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå