Gå til innhold

Lite melk....??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammet jenta mi i 17 mnd, fullammet nesten 6mnd. Fra hun var 6uker ca ammet jeg hver tredje til fjerde time og hun sov hele natta omtrent fra første dag.

Men nå har guttebabyen kommet og ALT er helt snudd på hodet her. Han ble seks uker i går. Han spiser annenhver time om ikke oftere HELE dagen, og om jeg er heldig går det tre timer immellom på natt, pluss at han nekter å sove hele natta i sin egen seng, kl tre er det over i vår seng :/

Det jeg lurer på er ; er det mulig at jeg nå har for lite melk??

Eller kanskje for lite næring i melka...

Han var 50 cm og 3770 g da han ble født, og 57 cm og 5010 g nå. Så han er jo egentlig ikke så tynn heller da...

Noen synspunkter?? Må jeg bare fortsette å amme like ofte helt til han begynner med fast føde tror dere?

Ble litt langt, men takk for at du leste :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er like gammel og vil ha mat omtrent like ofte...er nok vanlig har jeg fått inntrykk av. Spørs om ikke du var ekstra heldig medd nr 1 :)

Skrevet

Gi det litt tid, så går det seg sikkert til... Et tips er å prøve å la det gå mer tid mellom hver amming. Bær på han, prøv alt for å utsette det litt! For han blir sikkert ikke ordentlig sulten eller ordentlig mett hvis han spiser så ofte. Da får jo ikke du tømt puppen heller, og da får ikke han den fete melka på slutten! Kanskje det er grunnen? Jenta mi spiste og annenhver time i seksukers alder. Nå er hun 4 1/2 mnd, begynte med grøt for 1 uke siden, og melk hver 3-4 time. Jeg gjorde topset mitt - utsatte til hver 3 time, og det hjalp veldig! Tror også jeg mistolket mye gråt som sult... Puppen hjelper jo på alt!

Skrevet

Hvis du vil prøve å øke melkemengden så gå inn på ammedebatten, der er det en tråd med mange gode tips om hvordan en skal få mer melk :)

Skrevet

Min tanke da jeg leste dette innlegget: Så gi den ungen pupp, da vel. Det er det han trenger. Masse og ofte. Og kroppskontakt. Masse. Snart er han 2 og har knapt tid til en klem. Men nå er det mammas kropp og PUPP som gjelder. Storesøster var nok en meget enkel baby. Ikke sammenlign dem. De er vidt forskjellige.

Pupp og kos, mamma! Er det så vanskelig å forstå?

:-)

Skrevet

Hehe!! Jo, jeg pupper jo som bare det jo :o)

Og koser gjør vi hele dagen, da han sliter mye med luft, og bare vil ligge på magen min å sove. Og en ting er sikkert, jeg nyyyyter hvert sekund sammen med ham, da det sikkert er min siste baby :(

Det som er rart er at han tømmer begge puppene til hvert måltid, så da får han jo den fløta som kommer til sist, han spiser jo i grunn BARE fløte han :o)

Har prøvd å forlenge tida mellom, men det er så innmari sårt å høre på, når jeg vet det er sultskriking....

Jeg var nok heldig med jenta mi ja!! Skulle vært likens alle barn, til de var tolv uker! sukk... :o)

Takk for svar!!!

Skrevet

Hmmm... Da vet ikke jeg om noe annet råd en å snakke med helsesøster. Kanskje det hjelper å bære han i sjal e.l? Kan anbefale elastisk sjal om du får knyttehjelp. Hvis han er veldig kontaktsøkende, og det kanskje er problemet.

Da får du armene fri og han masse kos og søvn. Det er ikke som babybjorn hvor han bare kan sitte en halvtime - med sjal belastes ikke ryggen til babyen, og sprer belastning på deg.

Se tettinntil.no - Jeg har bare prøvd det en gang - men venter på et sjal i posten nå! Jenta mi ELSKER å bli bært og forlanger det endel - men lange armer og vond rygg er jeg lei av!

Skrevet

Sitter med ham på fanget hele dagen, så han vil nok ha kroppskontakt ja :) Får håpe han får den maten han trenger da...

Har en slik bæreslynge, men den er helt forferdelig vanskelig å bruke jo... Får se innpå tettinntill :o)

Takk for tipset :)

Skrevet

Ja, det er ikke lett med de bæregreiene uten hjelp til knytting! Jeg gikk inn på tettinntil og slang meg med på et treff på sørlandet. Der fikk jeg prøve forskjellige ting, og fant ut at vevd sjal var saken for meg og snuppa. Tenkte i utgangspunktet at det var litt i hippigeste laget for meg - men for en drøm! Nå kan jeg nesten ikke vente til det kommer i posten!

For din gutt som nesten er nyfødt, ville jeg brukt elastisk sjal og bært han på magen. Det får du i alt fra ensfarget svart til fargerikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...