Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Jordmor maser veldig om at jeg må ta en glukosebelastningstest hos legen min, mens legen min ikke ser noen bekymring for svangerskapsdiabetes og har derfor ikke sett noe behov for en slik test, han nekter meg selvsagt ikke ta testen likevel...MEN hvem skal jeg høre på?? Som sagt jordmor maser om dette hver gang jeg er der...nesten irriterende egentlig! Ville trodd at legen visste mer om dette enn en jordmor!? Noen som har noen erfaringer eller råd å dele med meg?
kisso Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Jeg vill tatt den glucosebelastningen, bedre en gang for mye enn for lite. Jeg har gjort det selv en gang, ikke noe særlig pes det. Hvis jordmor sier det så er det nok en grunn for det. Jeg har faktisk mer tiltro til jordmor enn legen, legene idag har desverre så dårlig tid at de bruker kun tid på høyst nødvendige ting, da kan det faktisk skje at de overser enkelte ting. Ta en belastning så har du hvertfall en bekymring mindre, lykke til !!
Duracellgirl*prøver* Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 jeg ville hørt på jordmor. hun sier dette fordi hun er redd du kan få svangerskaps dia, legen vil ikke ha like mye peiling på svangerskaps dia,men tenker sikkert at du ikke er i faresonen for vanlig dia. Jeg har tatt den for noen uker siden, er null problem, unnagjort på 2 timer ca.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2007 Takker for svaret...er vel bare å ta testen egentlig ja..skal til legen til uka, så da får jeg nevne det for ham. Lykke til du også!
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2007 Takker for svar!
Kummin&Lillesel Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 Jeg var til legeundersøkelse på sykehuset i går (fordi jeg har lavt stoffskifte), og han sa at det jo var fint nok at jeg allerede hadde tatt en, men det var ikke nødvendig helt ennå, egentlig.. De fleste får det rundt 30. uke, så jeg skal tilbake og ta en til i 28. uke. Det syntes jeg var litt irriterende. Men det er ikke verre enn at man drikker tre dl glukose, sitter stille i to timer og fryser, og får resultatet. Jeg hadde heller tatt den, enn å risikere å få det og føde et gigantbarn..
♥allegodetingertre♥ Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Jeg har tatt en slik glukosebelastning...det smaker heeeelt forferdelig...men jeg fikk ikke svar med en gang....prøven blir sendt til jordmor.....hun ble heeelt hysterisk fordi jeg hadde litt sukker i urinen...alt annet på kontrollen var normalt!!!
Kummin&Lillesel Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 Jeg fikk vite det med en gang - for det var jo bare blodsukkertest. Stakk meg i øret - målte blodsukkeret - og så ble det fortalt til meg hva verdien var. Min var helt fin. Resultatet ble også sendt til jordmoren min (og eventuelle andre jeg har med å gjøre i løpet av graviditeten), slik at de har det også. OM det hadde vært noe galt hadde jordmoren ordna tid til kostveiledning og andre tiltak på sykehuset.
Bimmer´n Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 Hei Milla, jeg skjønner ikke helt......hvorfor vil jordmor at du skal ta glukosebelastningtest? Hadde du sukker i urinen?
klarinetta Skrevet 17. mars 2007 #10 Skrevet 17. mars 2007 Hei, Jeg hadde svangerskapsdiabetes i forrige svangerskap, og det var helt tilfeldig at de ble oppdaget pga. litt sukker i urinen. Tok etterpå glugosebelastning som viste for høye verdier. Så om det er fare for det er det like greit å ta en test så de oppdager det. Men det sies det kommer først rundt uke 28, så de vil ikke teste med før uke 28 denne gangen, selv om jeg har hatt det før. Lykke til!
MomInUSA Skrevet 17. mars 2007 #11 Skrevet 17. mars 2007 Enig med klarinetta - det er ikke foer etter uke 28 at risikoen for svangerskapsdiabetes kommer - saa om du skal teste saa vent til uke 28-30. Jeg hadde det sist - og de har ikke testet meg denne gang - og de vil nok ikke gjoere det foer etter uke 28. Hos meg var det oppdaget gjennom obligatorisk testing (alle blir testet her) - jeg hadde ingen andre tegn paa det.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 17. mars 2007 Nei, hadde ikke sukker i urinen..alt har sett fint ut på alle tester jeg har tatt til nå....
Bimmer´n Skrevet 17. mars 2007 #13 Skrevet 17. mars 2007 Jeg ville spurt jordmor om hvorfor hun mener du bør ta en slik test? Hun har jo masse erfaring, men greit å få en begrunnelse? Synd når ikke helsepersonell(jordmor og lege), kan samkjøre litt, at de får deg til å føle at DU må bestemme dette. Jeg ville uansett stolt på legens vurdering, så lenge urin og blodsukker er innenfor normalen.
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #14 Skrevet 18. mars 2007 Jeg måtte ta glukosebelastning fordi jeg veier mer enn gjennomsnittet, dvs litt overvektig i forhold til normalen..å det virket i grunnen ganske logisk for meg..er veldig glad for at de sjekker uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå