Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Jeg har fått tilbud om videreutdanning til Master/siv.ing gjennom jobben. Det dreier seg om et to årig studium som jeg tar over 3-4 år. Det første året skal jeg jobbe fullt i bedriften ved siden av. Siste året får jeg 60% fristilling til å jobbe med hovedoppgaven, men får full lønn. Og så er det det store spørsmålet- er det verdt det med tanke på barna? Jeg har to barn på 1,5 og 3 år. Studiene vil kreve ca 20 timer i uka (50% progresjon)- det vil si at jeg må lese to timer hver kveld + en hel dag i helgene. Dette kommer jo til å gå utover energien og jeg er redd barna vil bli skadelidende. Hvordan har dere andre organisert hverdagen når dere har tatt videreutdanning med små barn???? Er det bedre å vente til barna kommer i skolealder? Føler at de som har små i skolen synes det krever en god del oppfølging; så jeg er veldig i tvil om hva som er best. Gi meg råd!!!!! :-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 hvis du har evne til å være strukturert og er motivert, samt at du får hjelp fra mannen din (gjerne også familien din), så går det sikkert fint. Du trenger jo ikke ta en hel lesedag om gangen, men kan lese et par-tre timer hver dag i helgene, så merkes det ikke så godt for familien din. Hvorfor vil du ta master? Vær bevisst motivasjonen din, å øke i lønn er neppe sterk nok motivasjon med tanke på at du må holde motivasjonen over flere år. Dere bør være innstilt på at hverdagen blir annerledes, for studier krever noe av hele familien. Ikke mist når det gjelder organisering og praktisk arbeid i heimen. Ikke tenk at bare du må være ekstra flink så lenge du studerer, for da kan det bli altfor mye for deg. Mannen din må bidra mer enn i dag.
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Om mannen din er flink til aa hjelpe til litt ekstra, samt at du kanskje har litt stoette fra familien ,og du er strukturert nok til aa studere paa egenhaand saa hadde jeg tatt tilbudet. Spesielt hvis du er ute etter en karriere innen det du driver med. Hadde jeg vaert deg ville jeg satt meg ned med gubben og diskutert det..Dessuten, naar barna er saa smaa, saa kan du jo lese etter at de har lagt seg om kvelden. Og i helgene kan du dele den studiedagen i to oekter (ogsaa kanskje ta det om kvelden naar barna har lagt seg??)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå