Gjest Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 lurer bare på om man ikkje skal ha gyn-undersøkelse i begynnelsen av svangerskapet? trodde det va normalt at det tok prøver og sånn.... eg har ikkje tatt nån prøver.... syns det e litt rart.... nån som vet??
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 forstår det sånn at det er nye regler på det der...valgfritt om man vil ha ul..
Katta i sekken Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 tror ikke det er obligatorisk lenger. er opp til legen.
oktoberjentene;) Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Jeg fikk ordentlig gyn undersøkelse av legen min når jeg ble gravid... han gjør det på alle og mener det er viktig... men har lest her inne før at det er veldig veldig forskjellig fra lege til lege.... jeg følte det var greit å få tatt div prøver å sånn..... men er ikke obligatorisk nei..
Duracellgirl*prøver* Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 det er kun for å ta celleprøve at de tar den gyn undersøkelsen,men mange har tatt celleprøve det siste året og da er det ikke nødvendig med ny.
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 når eg gikk gravid me min forje så tok de alle mulige prøver... syns det e rart de ikkje gjør det no da... e jo 6 år sia eg gikk gravid så.... men men.... skal høre me legen min neste gang eg skal dit...
VinterSol+2 Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 tror de forandret rutinene for et par år tilbake. Så det er ikke obligatorisk. Tidligere var de nødt for å påvise graviditet, men de nye urinprøvene og blodprøvene er så sikre at de trenger ikke lenger. Min lege mente det var helt unødvendig, så lenge jeg er normalt frisk, og de ikke mistenkte at det var noe galt med fosteret. Av en eller annen grunn mener bestandig legene mine at gyn. undersøkelse er unødvendig da, så selv om jeg ber om det får jeg det sjelden. haha (kanskje fordi jeg har hatt fast partner i 7 år? ikke vet jeg..)
oktoberjentene;) Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 men det gjelder jo ikke bare kjønnssykdommer.. han tok celle prøve på meg også.... rart legene er så forskjellige .. hm..
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 17. mars 2007 #10 Skrevet 17. mars 2007 Celleprøve er vel noe en helst skal ta hvert år (eller er det forandra til tre år..?? Ble usikker her,jeg...), så det er sikkert noen leger som gjør det konsekvent, hvis det er en stund siden en gjorde det sist... Vet ikke jeg, men siden jeg tok en celleprøve i sommer, ble det ikke foretatt noen GU på meg nå. Men er jo greit å ha tatt celleprøve,da, selv om jeg HATER GUer...!
Pottemor og lillemann Skrevet 17. mars 2007 #12 Skrevet 17. mars 2007 Det vanlig å ta klamydiaprøve på de under 25 år eller dersom man nettopp har byttet partner i tilleg til celleprøve dersom det er en stund siden man har tatt det.
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 17. mars 2007 #13 Skrevet 17. mars 2007 Dersom det er mer enn 3 år siden sist du var til gu pleier legen å anbefale det. Dette for å få tatt celleprøve og slikt. Er oxo vanlig å teste for klamydia og slikt når en er gravid..rart om ikke legen din nevner gu for deg engang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå