Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Hun er 9 mnd, og har vært på babysvømming i mange måneder, så hun er veldig trygg i vannet. Hun har aldri hatt problemer i balja slik at jeg måtte redde henne fra å "drukne". Hun havner stadig på magen, men får ikke hoder under vann for det. Nå lar jeg henne bade "alene" mens jeg er rundt og gjør ting. Aldri mange meter fra henne (liten leilighte), og hører henne hele tiden. Hører etter endringer i plaskingen, og ser om henne "hele tiden". Uansvarlig?
♡ A & E ♡ Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Det er nok noe jeg aldri hadde gjort selv, er litt for redd til å gjøre det
Attpåklatten :-)™ Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 Ja, det synes jeg er uansvarlig. De er tross alt avhengig av oss, så å ta seg tid til å bade barnet ferdig før andre gjøremål synes jeg absolutt man bør:-) For å si det på en annen måte, er du villig til å ta sjansen på at det går galt? Jeg anser ikke meg selv som spesielt hysterisk, men vet at jeg aldri kunne tilgitt meg selv om noe gikk galt, mens jeg drev med andre ting.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 eg hadde aldri gjort det. minien min eg også 9 mnd, og eg er alltid med han når han bader. hun kan jo plutselig skli bakover og få hodet under vann.eller plutselig reise seg og dette utav baljen. minien min er jo turbo når han bader,og han sklir fort bakover når han blir litt for ivrig,så eg står med han hele tiden og følger med. han er også veldig opptatt av ting som er i nærheten av baljen utfor, og lener seg utover mot det, og da er det lett å plutselig dette ut med aniktet først. dette var ikke for å skremme,du kjenner jo din baby best selvfølgelig, men eg hadde personlig aldri gjort det.
dritgrei hei hei! Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 ...jeg liker ikke ordet uansvarlig, for det er du jo ikke, du har jo ansvaret for henne, men jeg syns det høres litt skummelt ut. Hun kan jo baske seg rund så baljen velter, og da kan hun dunke seg og ja, du skjønner.... jeg ville vært der sammen med henne, du kan jo se på det som kvalitetstid sammen med henne... :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 Ja det er uansvarlig! Sorry. Til og med barn på et par år kan drukne i noen få cm med vann, helt sant! Så det der hadde aldri jeg gjort! =) Da får du heller la henne bade kortere hvis du ikke har tid.
Eliise Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Ta deg heller dagens dusj sammen med henne! Så kan hun plaske i baljen mens du kler på og sminker osv hva du nå gjør... Sånn gjør jeg det, jenta mi er og 9 mnd og veldig trygg i dusj og vann. Men mann skal ikke være borte mange sec før det kan bli skummelt dersom de sklir under. Man vet jo aldri... Jeg hadde aldri turt å forlate rommet i allefall =)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 Uansvarlig er du ikke. Men, tenk om hun faller.. Hvis hun reiser seg, og mister taket.. Jeg tør aldri å gå fra Daniel. hvis han faller i badekaret er det sååå vondt.. Men, ditt valg!
♥sjiga♥ Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 jeg vil kansje ikke karaktereisere deg som en uansvarlig mamma men jeg syntes det er en utrygg handling. jeg ville ikke stolt på at det gikk fint selv om jeg lyttet og sjekket etter. hvis det skulle skje noe galt ville jeg aldri tilgitt meg sselv. lot ikke datteren min bade alene før hun var 2-3 år på den måten du snakker om og kommer til å vente like lenge med lillemann
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #10 Skrevet 17. mars 2007 Jeg hadde aldri gjort det med mine to propeller. Så mitt svar er JA
Jerry 82 Skrevet 17. mars 2007 #11 Skrevet 17. mars 2007 Gutten min har også blitt veldig flink å sitte selv i badebaljen, men jeg tør aldri å forlate rommet. Hvis han sklir og jeg ikke er der for å ta han før han kommer under vann så kan jo det kanskje være med på at han ikke lenger opplever vann som noe positivt. Syns bading er veldig koselig, så jeg prater og synger og plasker litt i vannet sammen med han. Det er viktig å ta seg tid, men hvis man absolutt må gjøre noe så syns jeg man skal holde seg inne på badet ihvertfall. Det er fort gjort at noe veldig uventet skjer som fanger oppmerksomheten din når du er utenfor badet, og da kan noen sekunder gå fort!
Gøril (210406) Skrevet 17. mars 2007 #12 Skrevet 17. mars 2007 Jeg har ikke forlatt jenta mi når hun bader. Jeg sitter alltid på kne ved siden av baljen og leker med henne. Plasker og koser oss. Pappa er også med og leker. Ikke alltid da, men ofte. Rett og slett kosestund for store og små
MammisOgTøffer`n Skrevet 17. mars 2007 #13 Skrevet 17. mars 2007 wow, det hadde jeg aldri gjort......og det er maaange år til han kommer til å bade alene..... at du driver med ting på badet er greit, for da får du fulgt med......men uff ikke gå ut kjære deg....plutselig driver du med noe og glemmer helt bort......
♥Prinzessin♥ Skrevet 17. mars 2007 #14 Skrevet 17. mars 2007 Hadde dette innlegget blitt lagt ut på Krangle, hadde jeg ikke vært i tvil om at du kødder, HI. Og jeg tror faktisk du er en forkledd Krangler, ute etter å skape furore. Hvis ikke - HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
selfangerkjerringa Skrevet 17. mars 2007 #15 Skrevet 17. mars 2007 Jeg er langt fra en hysterisk mor, men akkurat det med bading er jeg litt ekstra nøye på. Eldstejenta mi blir 3 nå snart, og først nå det siste halvåret har jeg turt å forlate rommet mens hun bader... Om du er uansvarlig? Vel - sterkt ord å bruke, men jeg ville nok holdt meg til å gjøre ting INNE på bade mens jenta bader og ikke utenfor. Uansett hvor trygg og sikker hun er i vann så kan uhell med barn og vann skje i løpet av få sekunder.
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #16 Skrevet 17. mars 2007 Ja, det syns jeg er VELDIG uansvarlig. Jeg hadde ikke gått ut fra badet hvis mathias bada i en balje. Da kan du jo heller rydde litt på badet. ..
Expat Skrevet 17. mars 2007 #17 Skrevet 17. mars 2007 Vent på første bæsjen så slutter du å la henne være alene!
Sina-mor...;-) Skrevet 17. mars 2007 #18 Skrevet 17. mars 2007 Ja det syns jeg er uansvarlig. Barn kan drukne i bare 5cm høyt vann. tenk deg skyldfølelsen HVIS noe skulle skje! Du vet aldri hva barn finner på. De eier ikke grenser og ansvar. Det er noe vi som voksne skal lære dem. Og det å bade alene, det er og kan være farlig.
monztah Skrevet 17. mars 2007 #19 Skrevet 17. mars 2007 Slutter meg til massene, jeg ville heller aldri la snuppa bade alene. Og hun er også veldig stødig og har aldri sklidd eller fått hodet under vann. Men så har hun plutselig begynt å ville klatre ut av og opp i badebaljen igjen... Plutselig finner disse små på noe nytt, og du vet aldri når!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå