Gå til innhold

Hvorfor skal man ha mulighet til å være anonym?


papoyo

Anbefalte innlegg

Jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor det skal være mulighet til å bruke en anonymknapp her inne i det hele tatt. Vi kan jo alle være anonyme gjennom nickene våre, og hvor mye vi legger inn om oss selv er jo valgfritt. Det er desverre mange som bruker anonymknappen som en mulighet til å skrive ufine svar, og henge ut andre. Meget beklagelig. Selv er jeg konsekvent på å alltid bruke nicket mitt.

 

Jeg synes ikke det bør være noen anonymknapp på noen av forumene, eventuelt måtte dette være på en slags "intim-debatt", der man kan spørre om/diskutere litt mer intime spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg.

 

Men tror nok at uansett hvor anonymknappen hadde vært, uansett forum, så hadde noen benyttet den til å slenge dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Puff!

 

Jeg forstår at du er imot anonymknappen, etter heksejakten inne på barnehagedebatten. Vil bare si at de som var imot deg der stort sett bar preg av å ikke være intelligente nok til å forstå hva du mente!

 

Men for meg er knappen viktig, som jeg har skrevet i et annet innlegg her. Mange ganger er problemer man har hatt og situasjoner man har vært i så spesifikke at personer man kjenner i det virkelige liv kan kjenne det igjen. Og det ønsker jeg ikke, jeg vil vite hvem som vet hva om meg. Så derfor, hvis jeg skal skrive om spesielle hendelser og familieforhold feks, vil jeg ha en anonymknapp.

 

Jeg tror at mange som ønsker råd og veiledning i vanskelige situasjoner vil få mindre av det uten anonymknappen.

 

At mange er utrolig umodne, og bruker knappen for å være ufin er selvsagt ille. Men jeg tror at de som gjør det, vil finne måter å være ufine på likevel. Og da har vi tatt bort noe som er bra, uten å fjerne det som var grunnen til at vi tok det bort.

 

Det er min mening, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg forstår det. Hvis du beskriver en situasjon så mye at den andre part vil forstå hvem som har skrevet hvis de er her inne. Har tenkt på det selv, og trur jeg har brukt anonymknappen selv i forbindelse med slike saker. Er jo ikke umulig at foreldre i bhg der jeg jobber faktisk stikker innom her. Joda, så jeg forstår den begrunnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har to e-poster, derfor har jeg to nick (så jeg slipper å skifte den vanlige). Intime spørsmål, og annet som jeg vil være anonym på, bruker jeg den som jeg forteller minst om meg selv...

Jeg åpner to "DB-sider", og dermed lett spørre om noe med den mer anonyme, uten å logge ut og inn.

Er vel mange som har flere e-postadresser, så jeg ser ikke problemet med å måtte ha anonymknapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...