Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Hun får det til lørdagssnop. Er ikke så lett når det er en storesøster på 4 år som frister. Men det er vel ok med saltstenger? Tar vekk litt av saltet..
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Er ikke noe i veien for at hun får noen saltstenger til lørdags snop hvis du tar vekk saltet som er utenpå (og det er jo enkelt, siden det er så store saltkorn).
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 Det er mye salt i selve saltstengene også. Kan du bytte til noe annet?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 saltstenger er faktisk en av de "sunneste" chipsene du an spise! Gi heller det enn kjeks!! gi litt saltstenger du:o) min er hekta på rosiner..så jeg trenger ikke bekymre meg for det....foreløpig:o)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Saltstenger inneholder hvetemel, vegetabilsk fett, salt, surhetsregulerende middel, maltekstrakt og gjær. Hvordan kan du si at man heller skal gi dette enn kjeks? Har du hørt om fullkornskjeksen med rug og sesam?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 tenkte jo selfølgelig på type mariekjeks og lignende! Jeg hadde ihvertfall ikke vært noe redd for å gi noen stenger til min, der jeg har "knipsa av" saltklumpene! når saltstenger er ok for slankere.. ja, da tror jeg ikke de er såå gale for barna heller!
værærli.no Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 det er jo fordi det er lite fett i slik snacks at slankere spiser det...... men små kropp bør ikke ha mye salt nei, vill ikke gitt det istedenfor kjeks nei, jeg vil heller ikke gi kjeks med mye sukker nei. Bokstavkjeks med kornpr. gir meg god samvittighet å gi..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #8 Skrevet 18. mars 2007 Takk for svar Må bare si at jeg kommer til å gi saltstenger til jenta mi jeg. Jeg tar altså bort saltet, og hun får kanskje maks 5 stk. Hvis ikke det er ok, så vil jeg kalle det hysteri altså. Bokstavkjeks f.eks. er det kjempemasse sukker i ( i alle fall i den pakken jeg har lest bak). Uansett så er det jo snakk om noe få slike på en lørdagskveld. Ellers i ukedagene får hun bare sunn mat. Tror jaggu ikke hun tar skade av det! HI
Guttemamma til tusen :) Skrevet 18. mars 2007 #9 Skrevet 18. mars 2007 gir du heller bokstavkjeks??? Kødder du?? Det er enormt mye sukker i de nye bokstavkjeksene!! Det står på pakken at det er 28% mindre sukker enn i tom&jerry kjeks...men alikevel er det alt for mye sukker for små barnekropper!! hadde heller gidd gutten min 5 saltstenger enn 2 tom&jerry kjeks! men uansett.... gutten får ikke noen av delene, så slipper å ta stilling til det da!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #10 Skrevet 18. mars 2007 må bare si at jeg får helt fnatt av alt hysteriet rundt det barn IKKE må spise. vi overlevde vi og uansett om vi fikk både smake mat med salt og sukker i. er utrolig mange hysteriske foreldre og da spesielt mødre der ute.UFF! La dattera di få noen saltstenger og kose seg med du. bare dt ikke blir store mengder. kos dere:)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #11 Skrevet 18. mars 2007 Takk. Hun skal jaggu få kose seg :-)) HI
Hønepøne1 Skrevet 18. mars 2007 #12 Skrevet 18. mars 2007 Gi henne det du vil:) Syns det er litt vel hysteri ute å går ang hva man skal gi og ikke gi barn. Selvfølgelig er det ikke bra å gi feks saft/brus til hverdags, men en gang nå og da har vel ingen skade av. Min sønn på 1.5 år har fått både sjokolade, is og brus......i meget begrenset mengde og ikke ofte. Tror ikke han har tatt noen skade av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå