Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

du må på do og bommelomme, dette har du måttet en stund, men mini har skreket hysterisk og du har prøvd å roe han noe som kun funerer så lenge du går og bærer han. setterdu deg ned er det pån igjenn. men nå mååå du pådo du kann ikke holde igjenn stort lenger.

hva gjør du?

a: lar han skrike, og håper du kan være rask og at han ikke blir helt krakilsk.

b: putter han i bbybjørn/ bæersjal el. håper på at han ikke klikker når du setter deg ned på do. for ikkeå snakke om den skadelige lukten han tvinges inn i.

c: annet kom med egne forslag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er nyfødt; svar A. Hvis eldre; svar B

Skrevet

Min liker seg på badegulvet, der er han også innen rekkevidde. (Fikk bare lov før han lærte å rulle, nå må han i vippestol.) Hvis det funker så ville jeg lagt han på gulvet og prøvd å roe han der. Hold kontroll på hvilken hånd man klapper babyen på hodet med og hvilken man tørker seg med. Ikke noe tull i ammetåka der :)

Ellers ville jeg nok foretrukket bæredings framfor å la han bli krakilsk, ja. Lukta tror jeg ikke plager dem nevneverdig, gutten min har aldri sett ut til å bekymre seg over den slags.

Skrevet

c: gi ungen til pappan men man er på do. gå på do før slike kriser oppstår. men dette funker ikke altid dersom pappan ikkeer hjemme og dersom du ikke måtte på do før etter dette annfallet.

Skrevet

Med en på 8, en på 2, og en på 5 mnd har jeg ti dilemmaer om dagen - minst.

Det som funker best dersom minstemann slår krøll på seg er å ta av bleien. Så jeg ville tatt han med, lagt han på håndduk på badegulvet uten bleie.

Med større unger, som kommer seg rundt...Hmm, ofte lurt å gjemme unna noen leker som blir helt "ny" når de ser de - da kan man kjøpe seg noen minutter...Fortsatt ville jeg tatt med meg ungen.

Jeg dusjer som oftes med begge de to minste med meg på badet - legger minsten i bare rumpa og leker tittei med eldstemann (mens han tømmer sminkepungen - sukk!). Sånn blir det når man er ofte alene med tre...

He he - som nybakt mor til eldstemann hadde jeg nok syns jeg var en skrekkelig mor nå...Nå syns jeg ikke jeg er så værst -gjør så godt jeg kan..

Skrevet

c: Vippestol eller så får hun ligge og kose seg på badegulvet :) Men lillesnuppa mi er stort sett veldig fornøyd med å få se på meg, så er jo veldig heldig sånn sett... foreløpig i alle fall : )

Skrevet

Jeg må si at jeg har prøvd både a, b, og flere varianter av c jeg.....

Har vært syk denne uka jeg, og har hatt gutten både i vippestol, rett på hånduk på gulvet, i sjal (er vanskelig å tørke seg altså), med storesøster (på 10), med far og litt krakilsk i senga alene noen minutter når alt annet skar seg....

Skrevet

Skjønner ikke helt åssen dere får til å ha babyen "på dere" når dere sitter på do ?? Er dere veldig lange eller ? Bare jeg som er dum som ikke skjønner dette eller ? Mi jente er over 6 kg og jeg er 163 cm lang.. Er liksom ikke plass på meg når jeg sitter på do..

Skrevet

hihi, jeg er 180 da, og gutten er knappe 61 cm.....

Og når jeg har han i sjal er det jo bare lengden fra stumpen og til toppen av hodet som teller da:)

Skrevet

Men uansett ?? hihi.. Klarer visst ikke å se det for meg, Får prøve det en gang ;o) Tror nok mi snuppe ville skreket mindre på gulvet enn oppå meg når jeg sitter på do !

Skrevet

Hihi, what ever works sier jeg:)

Litt enklere å gjøre det man skal uten ungen på seg altså, men det meste går.

Jeg burde høre på meg selv og legge meg jeg nå.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...