Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Er ikke barselgrupper der jeg bor, så nå lurer jeg på hvordan min ligger an i forhold til andre babyer. Hvis andre husker fra sine babyer, så må dere gjerne svare meg. 1. Hun krabber ikke, men snur seg rundt, kommer seg opp på knærna og der stopper det. Skjønner ikke hvordan hun kommer fremover. Åler bakover og litt i ring. Men mest morsomt å stå, hoppe og sitte. Prøver å komme seg opp, ved å ta tak i bord ol. 2. Sitter støtt, men jeg legger alltid noe mykt bak, i tilfelle hode faller bakover. 3. "skravler" mye, men skjønner ikke det med å vinke ennå. 4. Litt skeptisk til andre voksne, men tiner fort opp.
mammasgojente Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Emma er 8mnd og 3dgr og er prikk lik setter seg ikke opp selv og reiser seg ikke selv og er superfrustrert for at hun ikke kommer seg fremover for hun vil så gjerne ellers regner jeg ned at du er juli mamma eller deromkring og da synes jeg du skal komme til juli klubben finner den under klubbsider på høyresiden her rett over alle forumene på dib...
dritgrei hei hei! Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 vår er ca like gammel, hun er født 24.juni. 1. hun krabber slett ikke, men ruller overalt :-) 2. Hun kan ikke sitte, men det gjør ikke no for når hun velter så ler hun av det :-) 3. hun jabber og skråler og sier fine små babyting, mne vinking kan hun ikke. 4. hun er ikke skeptisk, bare målende... hun scanner inn før hun smiler, men det tar slett ikke lang tid. 5. også veier hun rundt ti kilo tror jeg, men det vet jeg ikke, og det minte meg på at jeg bør finne ut når vi skal på helsestasjonen igjen. :-)
Eliise Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 Mi er 8 mnd og 3 uker 1. Krabber, reiser seg og går etter møbler. Begynner endelig å få litt kontroll etter MASSE knall og fall (vurderte å kjøpe hjelm, hehe) 2. Sitter, det lærte hun ETTER at hun begynte å reise seg. 3. Jabber og skråler deilige lyder. Hun vinker... Men tror ikke hun kobbler at det passer til både hei og hade. Vi har brukt det når hun skal bæres i seng, så hun vinker når hun er trett og vil legges. Hun tror det har noe med trøtt, seng og legging å gjøre =P 4. Skeptisk til noen og ikke til andre. Men som regel tar det noen min så er alle okay!
vårspiren Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Vår jente er født 23. juni. Kan jo nevne noe av det hun kan; -sette seg opp selv og sitter stødig -rulle begge veier -skravler masse (sier "papapa" når hun ser pappaen sin, sier "puff" når hun vil ha pupp og når jeg holder på å legge henne til brystet, sier "gøh" når vi gjør noe gøy (bruker det ordet mye til henne). -reiser seg opp i stående når hun leker i grinda -hopper bortover gulvet på rompa -kunne spille på slurva en periode fra 6-7 1/2 mnd., men har sluttet helt med det den siste tiden. -spiser brødskive selv (når jeg har kuttet opp i biter) og drikker av glass (men da har jeg min hånd i nærheten i til å støtte ved behov) -skyve seg rundt på gulvet når hun ligger på magen ...og ikke kan; -ikke krabbe -ikke vinke (gjort det et par ganger, men ikke veldig bevisst tror jeg) -ikke klappe -ikke si mamma Hun er ikke skeptisk til fremmede i det hele tatt. Hun elsker oppmerksomhet uansett hvem den kommer fra. Med et unntak; dersom hun akkurat har våknet og en fremmed står over henne og prater veldig. Da begynner hun å grine. Har skjedd et par ganger, men tror det er normalt. Ellers er hennes vitale (sjekket forrige uke) mål: 9000g. og 72,5 cm. lang. Dette var Tror hun er ganske gjennomsnittlig på det meste.
Thula Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 1. Min krabber ikke, men kommer seg rundt ved åling, rulling og litt sleping. Har den siste uken stått litt på alle 4, så det nærmer seg nok. 2. Sitter ikke støtt. Er sterk, men har ikke skjønt dette med balanse.. 3. "Skravler masse, og holder på å lære seg å vinke. Har god munn-øyne koordinasjon og har stort utvalg av lyder.. 4. Veldig åpen og interessert i andre. Ikke skeptisk i det hele tatt, liker godt å flyttes fra fang til fang, lener seg fremover for å få "komme" til folk hun kjenner igjen eller som prater spennende til henne
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Vår er omtrent samme alder som din: 1) Han krabber ikke, men åler seg framover i full fart. Kommer seg opp i krabbestilling og står der og gynger. Prøver og prøver, men får det ikke helt til. Har såvidt begynt å prøve å reise seg etter ting som står lavt. Altså komme seg opp i knestående. 2) Sitter overhodet ikke støtt:) 3) Jabber en del, vinker i hytt og pine, også når folk skal dra. 4) Noe skeptisk til andre voksne, men som din, tiner relativt fort opp.
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 8 mnd gammel Hun snur seg til begge sider og åler rundt og framover. Prøver å få opp rumpe, men det går dårlig...Prøver å komme seg opp i sittende ved å ta situps... Sitter greit alene, men faller inni mellom enda. Skravler også en del, har ikke lært vinke og klappe. Men ler hver gang jeg viser henne. Skeptisk her også, redd andre barn som er høylydt. Hun begynner som regel å løsne når vi skal gå hjem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå