Gå til innhold

Hva betaler man?

M@mm@ til 6 småtroll <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har 4 barn på hhv 8 år, 3 år, snart 2 år og en på 6 mdr. Det er en jente på 16 år som har veldig lyst til å passa barna litt, men hva mener dere er en grei betaling per time? Han på 8 år er ganske selvstendig, og vil nok være en ressurs for henne, mens de tre små krever jo ganske mye. Jeg synes også han på 6 mdr er litt liten enda, hva synes dere? Jeg ammer ikke, og han er en rolig liten gutt, hun kunne kanskje ha trillet en tur mens han sov?

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vurdere det ut fra hvor moden/ansvarlig hun virker og om hun har erfaring som barnevakt fra før (eller har små søsken). Hvis hun ikke har erfaring ville jeg latt henne passe to av barna begrenset med tid for å se hvordan det går. Litt i det meste laget å passe alle fire med en gang.

Sikkert lurt å begynne i det små og la det bli flere timer og barn etter hvert.

Skrevet

Vi betaler 60 kroner timen for gutter på 2 og snart 5 år. Barnevakta er 16 år.

Skrevet

Jeg lurer også litt... Det er ei på 12 år som vil trille sønnen min på 7 mnd.. Hva bør jeg gi henne?

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har en gutt på 4. Vi har barnevakt en kveld i uka, hun får 100 kr kvelden. Det blir ca 30 kr timen. Dette er jo på kvelden, så sønnen vår sover jo mesteparten av tida. Ville nok betalt litt mer på dagtid og litt mer hvis flere barn. Vi betaler også litt mer hvis hun sitter i helgene. Barnevakten er 17 år og kjempeflink med god erfaring!

Skrevet

Vi betaler vår barnevakt ca 50 kr timen for pass av barn på 3, 6 og 8 år. Så de er litt større enn dine, og her er det mest "styr" med 3 åringen, de to eldste trenger på en måte bare at noen er her. Tre så små høres ut som litt mye, men det spørs som sagt hvor mye erfaring hun har. Ville prøvd først evt bare to av barna eller kanskje hun vil sitte med ei venninne første gangene... Er kanskje ikke så ofte du trenger pass til alle fire. Første gangene ville jeg vært lett "tilgjengelig". Jeg bruker en del barnevakt siden jeg jobber turnus, og er gift med en sjøman. Jeg lar alltid nye prøve noen ganger før det er "alvor". Kanskje de passer når jeg skal på foreldremøte, eller vi på kino, slik at jeg/vi kan komme fort hjem om det skjærer seg helt. Må stole på at de klarer "jobben" hvis jeg er på jobb (jeg er alene på vakt, så jeg kan ikke komme fort i fra)

Så det er vanskelig å si, alt etter hvor moden/erfaren hun er, hvor lenge, når på døgnet og hva du skal.

Jeg synes ikke hun skal få mindre enn 50 kr for å passe fire våkne barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...