Gå til innhold

Hva spiser barna deres nå?


mammaen til Andreas+Karoline

Anbefalte innlegg

Snuppa vår hadde bare lagt på seg 200 g på 6 mnd kontrollen og tillegg ikke vokst en eneste cm, og vi må tydeligvis intensivere forsøkene med andre matkilder enn puppen til mamma.

Hva og hvor mye spiser barna deres? Har dere en slags timeplan for når dere spiser hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er i grunnen er godt spørsmål. Leander får mest pupp, han er ikke så glad i annen mat. Man han får grøt to ganger om dagen, vekselsvis småfolk sin mild fullkornsgrøt med pære, eple og bringebær og hipp sin eple og pære grøt. Han eter ca grøt lagd av 2 ts pulver. Har begynt å smake litt på middag, men det er fryktelig rart ennå.

 

Han får vann til, nipper litt til det. Vi prøver å gi han når vi andre eter, er litt mere spennende da. Men i utgangspunktet så er det grøt kl 12 og 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser måltidene sånn ut (alle tidene er selvsagt cirka tider!)

 

06 pupp

09 grøt (full porsjon)

12 1/2-1 skrive og fruktmos

15 middag (spiser en stor dæsj grønnsaksmos)

18 grøt (full porsjon)

 

Han legger seg ca 19 og sover til klokken 06 puppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mersa: Jeg vil også ha en baby som liker grøt! Gikk det bra helt fra begynnelsen eller tok det litt tid?

Misunnelig på så få måltider. Her går det i pupp, pupp, pupp + litt smak av annen mat døgnet rundt føles det som. Tror jeg må få inn noen rutiner ganske fort ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mersa: kanskje du vil låne Karoline et par dager og få orden på både sovingen og spisingen hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om Leander og Karoline er like langt ja :-) Pupp er topp, men nå begynner det å bli litt for stor etterspørsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dagen vår sånn ca...

 

7 våkner

8:30 Grøt (full porsjon med Nestles havregrøt med hvete med en pære isbit i og d-vit dråper) + vann

9-10/11 formiddagslur får pupp i forbindelse med dette

13 1/3 middagsglass (alle smaker er godkjent hittils) og frukt, gjerne en 1/2 banan + pupp og vann

14:30-15/15.30 ettermiddagslur

16 pupp

18 grøt + vann

19 pupp i forbindelse med at hun skal sove

 

Den siste tiden har det løsnet litt med sovingen pga rutinene på dagen tror jeg. Nå sover hun til 2-tiden før hun får pupp og sover videre til 7, men må gi henne smokk en del ganger, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå hører det med til historien at hun ikke er så begeistret for pupp lenger, vil helst bare spise ordentlig mat tror jeg. All tilvenning har gått veldig bra hos oss. Nå vil hun stort sett bare ha pupp når vi er alene på soverommet... Men hvis det er noen trøst så har jeg hatt en baby som stort sett har vært våken annen hver time siden fødselen og spist gjerne 3 ganger mellom hun har lagt seg og når hun har stått opp. Tror liksom ting har begynt å snu litt med mye fast føde og rutiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det ca slik:

 

Frokost: 1 dl grøt med sviskesaft i

100 ml mme før første soving

Lunsj: 150 ml mme

en tørr brødskalk/kavring/frukt

Middag: tilbys middagsglass, men vil bare ha en skje, så får 1 dl grøt

moset banan/annen fruktmos

Kvelds: 200 ml maisgrøtvelling på flaske + 60 ml mme

 

Evt. natt: Vann m/malt eller etter klokka 05 - 90 ml mme :)

 

Prøver å være flink å tilby vann i løpet av dagen også, men er ikke den helt store suksessen enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han skjønte hvordan han skulle få maten inn i munn og svelge det gikk det relativt fort. Tror vi var oppe i to grøtmåltider i løpet av et par uker...? (husker ikke helt) I begynnelsen laget vi grøten ganske tykk, da var det litt lettere å få inn i munnen hans!

 

Skal sies at han får pupp innemellom måltidene også, men er vi andre steder enn hjemme får jeg ikke til å amme lenger. Han er alt for opptatt av andre ting, hjemme må det også være helt rolig for at han skal være intr. i puppen.

 

Har du prøvd å gi henne vann på flaske om natten? Det var en suksess her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 09 en porsjon grøt og mme,alt fra 100 til 200 ml

13 fruktmos og mme, mellom 100 og 200ml

17 200 ml mme

20-21 en porsjon grøt og mme, mellom 100 til 200 ml

 

lager til 8 dl mme hver dag, men som regel så drikker hun bare 6.5 dl..

tilbyr vann til grøten, drikker ikkje så mye av det.. blir bare litt våtere i munnen hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Min første gang på klubbsiden...I dag har dagen sett slik ut

 

6 mm - sov videre til 8.30

09 mm

12 full porsjon grøt , vann

15 middag (potet, gulrot, brokkoli og blomkål), vann, fruktmo

18.30 full porsjon grøt, vann

19.30 120 ml mme

 

I tillegg får han pupp før han skal sove, evt litt melk på flaske (60-90 ml) hvis han ikke vil ha pupp. Han vil ofte bare ha pupp på formiddagen/tidlig ettermiddag - og stort sett ikke blant folk. Vet ikke om jeg har lite melk utover dagen, kan virke som produksjonen har gått ned nå som vi har sluttet med nattpupp. Noen som vet om dette er vanlig? Drikker ammete og pumper for å få mer melk, og prøver å ikke bekymre meg for at melka skal bli borte....Noen som vet hvor mye mm som er vanlig når måltidene er ganske innarbeidet?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det i mindre og mindre pupp for tida... men ho et godt med graut, formiddag og kveld, banan og litt brødmat som mellommåltid og mm innimellom når ho vil ha. Likar godt vatn, som ho får til kvart måltid og ellers om ho vil ha. Ho seier sjølvsagt ifra om det. he-he-he-he. setninga vart litt dårlig formulert...

Er våken 2-3 g om natta enda og får mm då...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar fantastiske damer. Nå vet jeg hva jeg har å strekke meg etter ja. Her går det i pupp ca 12 ganger i døgnet... Får lage meg en timeplan når hun blir frisk igjen nå. Ikke noe særlig å begynne med nye rutiner når man er syk og har vondt i øret og må ta medisin ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...