Anette87+Noah07+Gravid08 Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Sønnen min er 1 mnd å 9 dager gammel. Har brukt vanlige bleier på han. Men åssen er tøybleiene? Vet at dem er mye bedre siden dem er mer skånsom for babyhuden, å gir ikke utslett! Og at vanlige papirbleier gir sånn varme til underlivet at det kan ødelegge for sædkvaliteten til guttene når dem blir eldre.. Noen som vet noe? Hvor får man kjøpt dem?
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 hehe, det har jeg ikke hørt før men... nesten alle barn nå til dags bruker vanlige bleier, så tror du kan fortsette med det uten fare. jeg for min del kunne aldri tenke med tøybleier, er jo så mye styr. dessuten har aldri jenta vår vært plaget med utslett, ikke engang sår stump. har desverre ikke peiling på hvor de selger dem, kan ikke være så mange steder. lykke til uansett:)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Her bruker vi tøybleier!:-) Eller...for øyeblikket bruker vi engangs siden jeg sliter med kvalme, men tenker meg at vi slutter med det etter påske. Funker veldig bra...vi har stor vaskemaskin så det blir ikke noe ekstra styr! Spør litt på bleieforumet og tettinntil.com...finnes så mange forskjellige system. Vårt system er bleier fra imsevimse, men de er dyre i innkjøp og ikke så praktiske som noen av de andre...men vi fikk det gratis av søstra til sambo, så derfor synes jeg det er helt genialt. Hadde jo bestemt meg å bruke tøybleier før jeg visste vi kunne få dem gratis, så sparte en del på det.
gutt060606&jente010110 Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 her brukes det også tøybleier=) bruker kun tøy for lillegull er allergisk mot papirbleiene. me bruker brettebleier bra sparkjøp og popolino formsydde bleier=) eg kjøpte di på vidunderbarn.no, men ser di ikke har di der lenger. brettebleiene bruker me med brillebukser, og ullbukser som sperrelag=) di er billige, og tørker etter bare noen timer. men må skiftes oftere da. popolino er kjempeenkle=) kjøpt 15 stk i str L, og di kan holde ut hele bleieperioden. har trykk-knapper på siden=) mye enklere å få på en hyper gutt:P bruker ullbukser som sperrelag på di også=) ullbuksene har svigermor strikka=) brukte bleier putter eg i en tett boks, og når den er full så vaskes di. vasker vel max 2 ganger i uka. du kan få masse info og hjelp inne på bleiedebatten=) der eg leste meg til alt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå