Gå til innhold

Dere som har søkt om engangsstønad..

Anbefalte innlegg

Skrevet

ventet dere til dere var 26 uker på vei før dere søkte eller søkte dere tidligere? Vet at man tidligs kan få stønaden utbetalt når man er 26 uker på vei, men det tar vel litt tid å behandle søknaden? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg søkte om det i førsten av uke 25. Har nå snart gått 26 fulle uker og har ennå ikke fått noe svar. Så hvis du har fått bekreftelsen fra jordmor om når du har termin så kan du sikkert søke tidligere for at den skal være ferdigbehandlet til uke 26.

Skrevet

Jeg er 26 uker på veg(fullgåtte) på palmesøndag,så da tenkte jeg å få min snille lege til å skrive brevet,så jeg kan levere det på den mandagen da..Så KANSJE jeg er så heldig å få det utbetalt før skjærtorsdag,men neppe..men et tips,få legen din til å skrive,for hivs du bare leverer den blå lappen fra UL,så tar de utgangspunkt i terminen din,dvs du får pengene når du har 3 mnd igjen..så det blir jo nærmere uke 28..

Skrevet

Takk for svar:) Tror jeg søker snart da, så kanskje jeg får pengene utbetalt når jeg er 26 uker på vei:) Gleder meg til å shoppe barnevogn og bittesmåe klær:)

Skrevet

må legen skrive, eller går det greit med jordmor?:)

Skrevet

jeg søkte om mandagen, da var jeg 26+3-- jeg sa at det hastet litt, tok 2dager før jeg hadde pengene på konto:O) og husk at du kan få overgangstønaden to mnd før fødsel, det er bare til og si fra på TK.

Skrevet

hehe, må bare spørre: hva er overgangsstønad...?

Skrevet

om du er alene og ikke har vært i fast jobb så får man overgangstønad i 3år... ble vel kalt morstrygd før tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...