Gå til innhold

Hvalkjøtt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurte på om man kan spise stekt hvalkjøtt når man er gravid?

Har tatt opp hvalkjøtt som jeg tenkte jeg skulle bruke i fondue, men kom plutselig til å tenke på at jeg tror jeg har lest noe om at gravide ikke skal spise det.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må desverre komme med dårlige nyheter.. Du bør ikke spise hvalkjøtt fordi det er en del kvikksølv i det! Samme med sel. Er i alle fall det det står på en sånn mat for gravide side... ikke mattilsynet tror jeg, men noe lignende..

Skrevet

Jeg spiser ofte hvalkjøtt da... og har ikke satt meg noen begrensninger i matveien. Slik har det vært i alle mine svangerskap. Spiser det jeg ønsker når jeg føler for det. Det er jo ikke store mengdene av en type mat man spiser heller....

Men men, det får være opp til hver enkelt hva de vil spise/ikke spise.

:)

Skrevet

Hei Lofotjenta...er fra Lofoten jeg oxo =)

Har tenkt en del over det og bestemt meg for å kose meg i kveld med hvalkjøtt. Jeg og typen min begynte plutselig å tenke på at jeg hadde ikke hørt om det i mine forrige svangerskap, og spiste da mye hvalkjøtt.

Det er jo ikke så store mengder, og er en forskjell på å spise det veldig ofte og en gang iblant. Er jo mye tilbehør til oxo...

Blir en trist sommer uten å kose seg med grillet hvalkjøtt =)

Men tusen takk skal dere ha jenter for svarene =)

Skrevet

Her er noen stykker fra Lofoten har jeg fått med meg....bare koselig!! :)

Ja kos dere med hvalkjøtt. Det er jo bare fantastisk godt!! Synd fryseboksen vår er tom for hvalkjøtt nå....:(

Her er det aldri en sommer uten grillet hvalkjøtt! ALDRI!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...