Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte betale nesten 250 for at legen skulle ta en rask underlivssjekk for å sjekke at alt så fint og trygt ut for lillegutt der inne. Trodde svangerskapsomsorg skulle være gratis? Spiller egentlig ikke så stor rolle da, men bare lurte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal være gratis ja!jeg betalte ingenting for at det skulle sjekke det for meg...du skulle spurt dem og hørt hva de sa

Skrevet

Alle kontroller iforbindelse med graviditet skal være gratis.

Jeg hadde nok sagt ifra om dette, det må være en "glipp".

Skrevet

Hmmmm.... Syntes det hørtes litt rart ut ja... Hadde hatt en lite koselig legetime i utgangspunktet, så jeg var litt satt ut. Takk og pris at man kan velge selv om man vil gå til jordmor eller lege! Himmel og jord i forskjell der for meg i allefall.

Kanskje jeg skal ringe dem og be om forklaring. Hehe. Vil heller bruke penger på noe lekkert til lillegutt.

Skrevet

Alt som er svangerskapsrelatert er gratis.

Rart du måtte betale...

Skrevet

merkeli ja.. jeg hadde en morsom opplevelse på legevakten her i forigårs.. var kjempe dårli og dro på legevakten på akutt mottaket om natten og da vi skulle gå måtte jeg betale hele 10kr, det var sikkert egenandel for utskrivelse av resept.. he he,.. eller is til mannen i skranken ha ha.. litt morsomt siden jeg og sambo stod begge klar med kort for å betale he he

Skrevet

Ring legekontoret-- du skal ha igjen de pengene! Ingen som skal ta seg betalt for noe som har m svangerskap å gjøre!

Skrevet

vet dere om man må betale for utstyr som blir brukt? måtte betale for glykosen jeg fikk, da jeg skulle ta glykosebelastning.

Skrevet

Når du sier det, så tror jeg faktisk jeg måtte betale litt da jeg tok glukosebelastning jeg også. Husker ikke hvor mye. Dessuten tror jeg at jeg betalte litt for en annen gynekologisk undersøkelse også. Men det mener jeg var mye mindre enn jeg måtte betale denne gangen. Tenkte jo at det kanskje kostet noe for utstyr, men 250 kr for et par plasthansker og en gjenbrukbar "jekk" (vet ikke hva den dingsen de bruker til å åpne opp heter. Hihi), syns jeg jo var litt i overkant.

Vedr. å betale 10kr på legevakta: Hahaha! Tror jeg ler meg skakk!!

Skrevet

Måtte betale 80 kr for glukosebelastninga, Ellers har alt så langt vært gratis!

Skrevet

Hos legen min måtte eg betale litt for GU, for utstyret. Var ikkje so ille masse, kanskje 50,-. Alt anna har vore gratis.

Skrevet

Fikk beskjed på legekontoret om at alt er gratis jeg.

Var innom og fikk sykemelding når jeg var skikkelig forkjøla, og det var gratis enda det ikke hadde noe med svangerskapet å gjøre!

Skrevet

Hei. Tror ikke det er obligatorisk med underlivs undersøkelse lenger ved 1 gangs kontroll. Tror det er opp til legen. Ville hørt med de.

Gjest MammaTil2 & LynVingen
Skrevet

Svangerskapsomsorgen skal være gratis, jordmortimer, legetimer, nødvendige ultralydtimer... men si at du ender opp på en poliklinikk på sykehuset for noe som har med graviditeten å gjøre, timen skal være gratis, men du kan måtte betale for "materialkostnader", om det ikke er forandret det siste året, er det bare 25-75,- Rett skal jo være rett, selv om man kanskje ikke synes 250,- er så mye. c",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...