Gå til innhold

vekt...igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

kor mye til nu?

og kor mye trur dokk at dokk blir å legg på dokk de siste 12 ukan?

æ har lagt på mæ ca 4 nu,men hadde lagt på mæ nesten8 ,men gikk ned igjen..vet ikke koffer..merkelige greier..slanker meg ikke akkurat..hm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan skal man klare å gjette hvor mye man kommer til å legge på seg de siste 12 ukene?det lurer jeg på!

Skrevet

kanskje ut fra tidligere erfaringer f.eks?

Skrevet

hmm, jeg har ikke lagt på meg enda, er snart fullgått 26 uker, men regner med og håper egentli at d smyger på seg noen kilo:o) spørs vel kanskje litt hvor aktiv man er?Ikke vet jeg.... :)

Skrevet

jeg er 27+1 gått opp knappe 2kg...

Skrevet

Blæh orker ikke å svare etter disse nedslående innleggene.

Det er noe feil med vekta mi for den veier alt for mye. Det gjør den hos legen også. Sjønner ikke at det går an jeg:-)

Skrevet

Jeg er 19+0 og har ikke gått opp.

De neste 12 ukene.. Jeg aner ikke ;)

Legen mente jeg kunne "nøye" meg med å gå opp 6-8kg. (Men man skulle helst gå litt opp, også). Tror tricket for å holde vekta er litt å tenke over at man ikke kan spise så mye som helst som gravid heller.. Og litt det at man ikke må glemme å bevege seg, selv om magen gjør at man må bevege seg annerledes.

Men, slik er det vel alltid? Hihi. Jeg ble i alle fall mer aktiv etter at jeg ble gravid, og jeg tror nok det er en del av grunnen til at jeg ikke har gått opp noe.

Skrevet

hehe :) skjønner hva du mener "anne på lande", jeg er kun i 13. uke og har gått opp 3 kg allerede! dere som har kommet så langt som over 20 uker, har dere virkelig ikke gått opp mer enn knappe 2 kg? eller samme vekt som før? jeg ble ganske målløs jeg her nå....ja, ja dere er jo heldige da :)

Skrevet

Ha, i alle mine svangerskap har jeg ligget rett ut å spyd i nesten 12 uker, spist mye mindre en det jeg pleier. Men kiloene siger på. Trøster meg med at jeg de to siste gangene gikk ned relativt raskt etter fødsel. Håper der gjelder nå også.

Skrevet

Er i uke 19, og har lagt på meg nesten 8 stolte kilo!! Haha

Og deilig er det, med tanke på den friske lille bebisen som ligger i magen min=) Måtte alle deilige kilo komme til meg;)

Skrevet

hehe..det har vel og kanskje litt med at jeg hadde litt ekstra fra før og siden jeg er ganske aktiv så slipper jeg å legge på meg så mye mer..legen sa ihvertfall at bebisen tok næring ifra meg:-) jubel og glede, trenger ikke flere kilo som skal være vanskelige å få vekk,hihi! :o)

Skrevet

Jeg er i uke 20 og har gått opp mellom 5 og 6 kilo. Spratt opp 3 i første trimester, og så 2 til fram til uke 15, og ble litt bekymra for at jeg gikk så fort opp. Men så stoppet det opp plutselig. Tror det går litt i rykk og napp. Det meste ligger på magen, men jeg ser jeg er blitt mer polstra på rumpa og lårene. Ikke kjempelekkert, men det har vel en hensikt.

Skjønner ikke helt at det skal være om å gjøre å gå opp minst mulig? Så lenge man spiser brukbart sunt og er passelig aktiv, så regulerer vel kroppen dette fint selv?

For de som er interessert, så finnes det en kalkulator som regner ut din ideelle vektøkning per måned på www.i-am-pregnant.com hvis du går inn på uke 10, så er det en link derfra. 5-6 kilo er i det de anbefaler for en med min høyde og BMI, så jeg er ikke bekymret.

Skrevet

nei det er absolutt ikke om å gjøre å gå opp minst mulig...det skal nytes å være gravid:o)

Skrevet

hehe, må le litt... så dere mener at ikke babyen min er frisk,selvom jeg har gått opp så lite, hun er frisk som en fisk,bare så dere vet det:O)

Skrevet

Jeg er 22 uker på vei og lagt på meg 13kg. Legen mener dette er helt fint for meg, Hadde bmi på 19 da jeg ble gravid. Er 3.svangerskap og gått opp 28 og 35 med de to andre, på under 4 mnd har jeg vært på før gravid vekt igjen.

Skrevet

♡snart mamma♡

Håper ikke det var meg du mente...

Jeg mente bare at så lenge h*n ligger i magen og er frisk, har det bra osv, så kan alle kilo som vil bare komme=)

Skrevet

sorry, da misforsto jeg:)!

HORMONENE LØPER LØPSK..hehe:O)

ja, samme om man veier lite eller mye, bare barna våre har det bra inni magen vår:)

Skrevet

e i uke 19, gått ned nesten 13, men skulle önske de hade kommet på!

Skrevet

oi det var mye, har du snakket med legen? jeg gikk også ned mye tidligerer i svangerskapet, men legen sa det var greit så lenge jeg ikke gikk ned mer ennn 5 kg.

Skrevet

vell jeg er i uke 27 å har nå lagt på meg 8 kilo....noe som jeg ikke ser på som et problem...har jo fått det meste på magen...å litt på¨rumpe å pupper da....så lenge man trives så er det det viktigste!!!

Skrevet

Jeg er i uke 25 og har lagt på meg ca 7 kg....har jo ganske stor mage,men er nok kommet litt på rumpe og lår også nå...Men,stresser ikke med det!tenker bare at det er godt med et par kg ekstra hvis det skulle skje noe...:)

Skrevet

Har så langt gått opp 3 kg - fra 58 til 61 kg, er 21+5. Gikk ned fem kg i begynnelsen pga ekstrem kvalme. Forrige svangerskap gikk jeg ned 8 kg de første ukene pga kvalmen og gikk sent opp i begynnelsen...men endte opp med å gå opp 17 kg til sammen...det aller meste kom de siste ti ukene, og det var myyye vann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...