Celina og Emil + enimagen:) Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 har hatt veldig vondt i den ene brystvorten, så igår kveld når jeg gikk å la meg å fikk dyna over så ble det enda verre.. klarte å klemme ut masse gult tykt (betennelse?).. har ikke så veldig vondt nå lengre itte det kom ut, men trodde brystbetennelse var noe som kom når me amme?
Celina og Emil + enimagen:) Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 17. mars 2007 ingen som vet va d kan være?
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 Er kanskje litt råmelk.. Er ikke uvanlig å ha vondt i puppene når en er gravid da, pass på å holde varmen:)
Celina og Emil + enimagen:) Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2007 jo men d så er så rart at d va så tykt så d pleie å vær når du klemme ut en kvise..
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Hold deg varm iallefall.. Ta deg en dusj og få ut resten også
Papegøyeblomst Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 Du burde sjekke hos legen snarest! er brystet varmt? Kjenner du en kul/klump inni brystet??? Jeg hadde brystbetennelse for etpar år siden, helt utenom graviditet og amming ( de på ullevål skjønte ingenting, og spurte meg flere ganger om jeg amma.....!!!). Det var DRITVOND etterhvert, jeg gikk i 3 uker før jeg ble sendt til biopsi og ultralyd på sykehuset... Endte med at de måtte stikke en tjukk når 5cm inn i puppen min, og suge ut 15ml (ganske mye det, asså) grønt,tykt gørr.... Helt jævlig, for å si det mildt, dette har du ikke lyst til å oppleve, jeg looover deg! Hvis det oppdages tidlig, får du bare en antibiotika-kur, og så går det over av seg selv. Beklager ekle detaljer, men dette var virkelig en traumatisk smerte-opplevelse, så sjekk det så fort du kan... Lykke til, forresten!!! Klem fra
Celina og Emil + enimagen:) Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2007 hei pinseline! eg har ikke ringt til legen enda, tør ikke å gjøre d enda viss d ikke skulle være noe.. har prøvd å kjente itte kul/klump i brystet nå, men kan isje kjenne noe.. brystet kjennes godt å varmt d men siden eg har fått ut d så va nå (bare litt veske så komme ut når jeg presse), er d stor sjangse for at d vil komme mer i løpet av ett par dager? hørtes veldi skummelt ut 5cm nål inn i brystet, au...
Annie Bailey Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 Tror ikke du skal klemme ut noe selv. Du får tabeletter av legen. Det med den nåla er siste utvei hvis ikke noe annet fungerer.. Og det er fullt mulig å få brystbetennelse mens man er gravid. Selv om det ikke er like vanlig.
Papegøyeblomst Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 Det jeg mente med om brystet var varmt, er om det er sånn "febervarmt", eller merkbart varmere enn det andre brystet? det var sånn legen min fant ut at det var betennelse, nemlig.. Men jeg hadde ikke noe som gikk an å klemme ut, siden det lå så dypt inne, i en kjertel eller noe. Hvis det ikke blir noe merkbart verre iløpet av de neste dagene, er det sikkert ikke alvorlig,- hos meg ble puppen tyngre og vondere for hver dag, og det kjentes ut som en hard tennisball-størrelse-klump inni. Mente ikke å skremme deg istad, jeg ville bare råde deg til å få det sjekka, så du slipper å gå gjennom det samme som meg, grøss...; Har forresten aldri hatt det siden da, krysser fingre for at det ikke skjer igjen når jeg først begynner å amme... Hvis det ikke skjer noe forverring, kan du jo bare nevne det til legen eller jm neste gang du er der, sånn for sikkerhets skyld... ??
Celina og Emil + enimagen:) Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. mars 2007 snakkte me legevakten for en liten stund siden, å hun sa at d mest sannsynlighet va brystbetennelse itte beskrivelsen.. viss d samler seg mer opp av betennelse så skulle jeg komme imårå så jeg kunne starte med pencilin kur før d eventuelt skulle bli verre.. men tusen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå