Gå til innhold

Bør jeg invitere disse "venninnene"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to "venninner" som jeg var sammen med hver dag på videregående, og som jeg har holdt kontakt med siden. Vi bor i ulike byer, så vi treffes bare når jeg er hjemme på ferie, ca 2 ganger i året. Utenom dette hverken ringes eller snakkes vi. Sender litt mail og en og annen tekstmelding. Setter uansett pris på den kontakten vi har, og det er alltid koselig å møtes. Har litt lyst til å invitere dem for gammelt vennskaps skyld, eller blir disse for perifere? De har begge to samboere nå, som jeg aldri har møtt. Dersom jeg inviterer dem, kan jeg la være å invitere samboerne? Noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du skal ha et relativt stort bryllup så ville jeg nok invitert disse veninnene. Det går helt greit å invitere uten samboere.

Jeg forventer iallefall å bli invitert i bryllup til mine videregående veninner som er bosatt andre steder i landet nå, og som jeg bare møter i ferier ol, dersom de skal ha et relativt stort bryllup.

Vi er jo gode veninner selv om vi ikke snakkes så ofte. Sterke bånd fra videregånde holder seg godt selv om kontakten ikke er yppig.

Dersom de bare skal invitere de aller nærmeste ville jeg selvfølgelig ikke blir fornærmet over å ikke bli invitert.

Skrevet

Jepp..det hadde jeg gjort iallefall:-). Jeg hadde en venninne gjeng som jeg var sammen med endel på videregående og inviterer alle, som om jeg ikke snakker så ofte med de fleste:-) Inviterer med samboere eller faste kjærester. Men jeg skal ha et stort bryllup da!

Skrevet

hvis du skal be disse to venninnene så ville jeg ha bedt samboerne også...selv om du aldri har møtt de..

enten får du be alle 4 eller så får du ikke be noen av de er min mening..

hadde de bare vært kjærester uten å være samboer så hadde det vært noe annet..

selv om du ikke kjenner samboerne så er det sikkert mange andre du heller ikke kjenner i familien til din samboer???

Skrevet

Vi skal ikke ha veldig stort bryllup, blir vel max 50. Må tenke litt på hva jeg skal gjøre - det er jo plass til dem, så det hadde vært koselig å be de. Litt mer usikre på samboerne - vet faktisk ikke hva de heter en gang... Begge samboerforholdene er ganske ferske. Føler det er litt rart å be noen man aldri har snakket med eller sett. Kjenner ellers alle som kommer.

Skrevet

hvis jeg skulle tenke sånn som du gjør nå så hadde det ikke blitt mange i vårt bryllup så skulle jeg liksom ikke be tanter og onkler og fetter og kusine av min samboer pga jeg aldri hat møtt de det blir rundt 20 stk bare der !

jeg har bare møtt en onkel av min samboer dessverre :/ får se om vi tar en oslo tur senere i sommer for å hilse på de da :)

og vi blir 62 hvis alle kommer, men det vet vi at alle kommer ikke..

tenk hvis jeg skulle sagt det til min samboer at jeg vil ikke be tanter og onkler fetter og kusine pga jeg har ikke sett de før..

tror han hadde blitt lei seg :(

Skrevet

Hmmm... Vi hadde faktisk ikke tenkt å invitere en del av onklene og tantene hans da han ikke synes det er noen vits når man bor på hver sin kant av landet og bare treffes sjeldent. Vi møtte alle sammen i besteforeledrenes 50 års bryllupsdag i sommer faktisk, da var det over 10 år siden han hadde sett de sist... Men, vi har jo god tid til å planlegge. Kanskje ville det være fint å invitere alle - en god grunn til å samles igjen. Det var i ale fall superhyggelig sist vi møttes :-) Må nok snakkes nærmere om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...