Gå til innhold

5 mnd. og våken hver 2. time på natta........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har siden den dagen han ble 5 mnd. våknet hver 2. time på natta. Jeg har trodd det skyldes tenner, siden han var slik når han fikk de 2 første. Nå har det vart i 2 uker, og ennå ingen tegn til noe i munnen. I går prøvde jeg å gi han paracet, men han våknet allikevel som vanlig. Eneste forskjellen var at han var enklere å roe ned og få til åsove igjen.Noen andre som har vært ute for det samme? Kan det være tennene selv om paraceten ikke hadde noen særlig virkning? Eller er det en fase han går gjennom?? Han er ikke sulten, vil kun ha mat når han våkner rundt fire. De andre gangene illskriker han med lukkede øyne og jeg må bysse han. Våkner da ofte og skriker igjen når jeg legger han ned. Jeg begynner å bli sprø av søvnmangel snart.....!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her var det et tegn på at han var klar for noe annet enn mm. Fikk beskjed av hs og starte med grøt - gir nå 2 grøtmåltider etter en måned, og det har hjulpet på nattesøvnen. Våkner nå en gang pr natt.

Men det kan jo være tenner for din baby, vet ikke hvor stor virkning paracet har på det - min mini har ikke fått tenner enda

håper det ordner seg

Skrevet

Hvorfor gir du paracet hvis babyen ikke har høy feber? Jeg tenker at det ikke kan være så sunt å bruke uten at det er høyst nødvendig av hensyn til barnet.

Tror bare det av og til er perioder når barna er mye våkne. Det går seg nok til. Min er ca.5måneder og har nettopp hatt en sånn periode. Det hjalp å begynner med et måltid til med fast føde på dagtid.

Skrevet

Det er desverre et ganske vanlig problem rundt 5-6 mnd. Og babyer har desverre en rem søvn med tung og lett søvn som går opp og ned etter å ha sovet 1/3 av natten. Dvs at hvis den sover i 12 timer om natten, så sover den godt de fire første, så varierer søvnen rundt 1,5 - 2 timer og går opp til lett søvn.

Tror ikke det er så mye mer å gjøre med enn de vanlige søvn tipsene, og lære barne til å sove godt.

Men min holdt på hver 1,5 time i fire mnd, fikk til slutt sovemedisin - holdt på å klikke for meg til slutt.

Skrevet

Tenk på å begynne med fast føde! Vi måtte det med jenta vår for en uke siden, da våknet hun hele tida, men det var ikke alltid hun ville ha mat - eller at hun sovnet så fort puppen ble plassert i munnen :-p

Etter vi begynte med grøt har hun sovet 11 timer i strekk nesten hver natt!!!! Så her var det ikke noe tvil! Hun er 4 1/2 mnd.

Vi bruker maisgrøt for 4 mnd med mm. Og gir henne det 18:00. Hun legger seg 20:00 - bader først, sovner 20:30.

Håper dere finner ut av det, er fryktelig slitsomt å sove så lite for både deg og mini!!!

Skrevet

Gutten min ble 5 mnd her om dagen, og holder også på å tulle halve natten. Han sover godt fra 20 til 01, etter det våkner han hver time, vrir og vrenger på seg, skravler, jeg gir han smokken og han sovner igjen, for så å begynne igjen etter en time.

Han får to grøtmåltider pr dag, så det virker ikke som om det har noe innvirkning.

Ganske slitsomt, og man blir jo så uopplagt når man får så lite sammenhengende søvn.

Får håpe dette bare er en fase som går fort over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...