LykkeligAleneMedDeSmå Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 ...tenker på å få flere små - som alenemor? Jeg har tre barn, og er alene, men ønsker meg virkelig flere! Tingen er vel at jeg ikke ønsker meg noen mann...! Noen andre som har det sånn? Evt har fått barn helt alene (dvs uten en far som man må "dele" barnet med)??
AneB Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Jøss!! Må si jeg virkelig er imponert! Jeg skjønner ikke helt hvordan folk som er 2 får fiksa logistikken når de har flere små engang! Så jeg er mer enn fornøyd med den ene lille snuppa mi!
Singelmamma og banden Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Ja jeg vet. Jeg har hjulpet en venninne med det... Jeg blir selv alene med tre og synes det holder for meg, men jeg skjønner godt ønsket ditt om å slippe en mann. Jeg har et barn der faren er hundre prosent fraværende. Jeg foretrekker det fremfor den jeg har der faren er involvert, men det henger tross alt mye sammen med faren, og jeg har nok vært uheldig. Faren er fraværende etter eget ønske. Hvis du virkelig er interessert, opprett en profil og send meg en pers mld. Jeg kan muligens linke deg sammen med en donor.
LykkeligAleneMedDeSmå Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. mars 2007 Hei! Virkelig spennende svar! Kjente i magen at det virkelig går an... Hvordan foregår en slik donasjon? Er donoren(e) bekjente av deg eller har du kontakter på andre måter? Er det "ulovlig" på noen måte? HI
<3A&A<3 Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Jeg ønsker meg flere barn,jeg vil ikke ha ansvaret helt alene,men vil egentlig bo alene. jeg har 2 barn fra før,med 2 forskjellige. Hun eldste har ingen kontakt med sin pappa,og han yngste er hos pappaen sin annenhver helg og en dag i uka. Jeg har ingen mann nå,men vil ha barn nå (egentlig ingen logisk tanke men,ehh) Jeg synes det er bedre å få ungene tett,enn å starte på nytt igjen senere liksom. Så du kan vel si at jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har gått gravid alene 2 ganger så jeg vet at jeg klarer det igjen...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 jeg ømsker meg også en til. jeg har en nå som jeg har vært alene med fra dag 1. men pappaen er ivrig og stiller opp, men det er fryktelig slitsomt og skulle sammarbeide med han. å kan ikke tenke meg hvordan det ville vært om jeg hadde bod sammen med en mann. nei jeg vil ha flere barn men ingen mann :-)
Singelmamma og banden Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 Kort fortalt: Min lesbiske venninne kan ikke bare gå på byen og bli gravid - verken jeg eller ho er tilhenger av det heller. Ikke kan ho bli gravid på normal måte heller pga at ho ikke orker å være med menn. Så jeg hjalp henne litt med å undersøke dette med stork kvinneklinikk i Danmark - mulig dere finner noe om det inne på Barnimagen - donor debatten. Der blir man inseminert med ukjent donor, dersom man kommer gjennom nåløyet. Men det med stork koster jo en del penger... Og det har ikke venninnen min, ho lurte på å spare, men det ville ta litt lengre tid enn ho ville vente (klokka tikker vet dere, og ho har passert tredve...) Helt tilfeldig kom vi i kontakt med en privat donor, han har donert sæd tidligere men har oppnådd sin grense for hva han kan donere. Derfor stiller han opp på privat basis om noen er interessert. Jeg har faktisk adressen hans. Denne personen ønsker å være anonym, og mor må gjøre alt helt alene. Men det finnes også en del homoseksuelle menn som også ønsker seg barn, og som gjerne ser for seg muligheten til å kunne få barn og samarbeide med noen om barnet. En fin mulighet for dem som ønsker seg barn og ingen mann :-) Jeg regner med at noen vil mene jeg er umoralsk på dette punktet, men min mening ang dette er at når noen bruker så mye tid og penger og ressurser for å bli gravid, da er barnet virkelig ønsket - og det er det beste utgangspunkt et barn kan ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå