Anette87+Noah07+Gravid08 Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Har blitt bedt bort på bursdag til ei venninne neste helg, det blir som en fest da.. altså alkohol! Men jeg synes det er er så tidlig, men flere som sier til meg at det ikke er noe problem at jeg pumper meg.. Noah er jo bare 1 mnd å 1 uke gammel, ikke store gutten. Tror ikke jeg vil klare å være fra han heller, å sikkert henge på tlf hele tiden! Hva mener dere? Det er for tidlig ikke sant?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 så lenge han tar flaske så skal da det gå bra =) jeg var i bursdag da sandra var ca 2 mnd, og det gikk kjempefint! jeg gråt litt da hun og pappa`n dro (de kjørte meg), men det var utrolig deilig å være bare meg igjen og! også fortalte jeg alle som var der om hvor fantastisk lillemor er =) det går nok bra skal du se! tror jeg ville gjort det hvis jeg var deg...
Frysh Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 Personlig syns jeg det er for tidlig.. Jeg har ikke tatt meg en fest enda og gutten min er 18mnd..(kanskje litt hønemor) Men hvis han tar flasken og trives med det så er det vel ikke noe problem for deg å ta en tur på fest..
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 jeg tror det går greit jeg. jeg var ute en liten tur da snuppa var 5 uker(kom hjem 01 da). det gikk kjempe fint, men savnet henne fælt og har ikke vært ute siden, hun er snart 3 mnd. bare sørg for å ikke drikke for mye og frys ned melk slik at barnevakten kan gi flaske. det er en nødvendighet at hun tar flaske da, men det går jeg ut i fra siden du vurderer å dra ut. ha en hyggelig kveld:)
Harald Ripultfør Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Du må gjøre det du føler deg trygg til! Jeg var på byen når Maya var litt over 2 mnd, og det passet for meg. Hvis du kommer til å bare sitte å tenke på lille gutten din, og ikke kose deg er det jo ikke noe vits. Da er det bedre å vente litt!
winneboo Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 Jenta mi var 7 uker første gang jeg tok en fest. Hun var sammen med pappaen sin da. Jeg ammet men hun tok flaske, å jeg pumpet meg hver 3.time for å opprettholde produksjonen. Gikk kjempefint faktisk
FrøkenSprøken Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Hvis barnet er sammen med pappan sin elelr noen andre det kjenner veldig godt, det tar flaske uten problem, og det er kort vei hjem synes jeg ikke det er noe problem. Jeg synes ikke noe om å drikke alkohol når man har små barn jeg da, men det må du jo finne ut av selv. Du kommer nok ikke til å klare å kose deg, men det gjør du ikke første gangen du er borte fra henne uansett Blir bedre etter noen ganger!
Anette87+Noah07+Gravid08 Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. mars 2007 Takk for svar Barnepappan skal uansett ikke ha han nei, ettersom Noah ikke kjenner han.. pappan har vært her få ganger etter at han ble født! Men samboern min er min beste venninne å hun har allerede ei lita jenta på 2 år å 5 mnd Å hun takka ja til å ha Noah i noen timer, å det er bare 10 minutter kjøring imellom leiligheta vår å det festlokalet da! Frister ikke med alkohol enda, men blir kanskje en øl da.. Skal ikke drikke meg full, absolutt ikke..
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 Jeg syns at det er for tidlig, men det er bare meg da... Fest blir det nok av tid til senere.
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #10 Skrevet 17. mars 2007 Jeg personlig hadde aldri gjortd et:) synes det e for tidlig.. Blir jo nok av tid til festing når babyen er større..
Anette87+Noah07+Gravid08 Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. mars 2007 Jeg vet, får så dårlig samvittighet også vettu ;/ Men nå har samboern min roa meg ned så det blir en times tid, bare for å levere gave å hilse på å hjem igjen! Passe på at han sover når jeg drar =) Men takk for svaret
winneboo Skrevet 17. mars 2007 #12 Skrevet 17. mars 2007 Det er vel ikke noe å få dårlig samvittighet for det vel. Gå ut å kos deg, vi har alle forskjellige behov. Regner med du er sammen med babyen 24 timer i døgnet? Da kan du fint unne deg noen timer ute en kveld.
Anette87+Noah07+Gravid08 Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 17. mars 2007 Er alene med sønnen min ja, å har jo vært med han hele tiden etter at han ble født Men har bestemt meg for å dra ut en times tid imens han sover å bare gi gaven å hilse på vennene Sålenge jeg selv ikke føler meg helt klar for å feste enda, så er det nok riktig å vente
winneboo Skrevet 17. mars 2007 #14 Skrevet 17. mars 2007 Jeg er også alene å ble det da snuppa var 3 uker så vet hvor slitsomt det er. Det blir lettere når han blir eldre å du ser at han setter pris på å være sammen med besteforeldre og andre. Å da får du nok ikke så dårlig samvittighet for å dra ut.
FrøkenSprøken Skrevet 17. mars 2007 #15 Skrevet 17. mars 2007 Jeg synes ikke det er for tidlig! Du kan jo bare dra hjem hvis ungen våkner, og så lenge du ikke drikker, merker jo ikke h*n noe til om du sitter i stua eller er ute. Dra ut og kos deg med god samvittighet!
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #16 Skrevet 19. mars 2007 Synes ikke det er for tidlig...jeg drakk ikke alkohol før Christina var 8 uker.. men var edru på fest når lillejenta var 3 uker! Men savnet henne masse...og liker egentlig best og være hjemme nå:-)
thea07 Skrevet 18. april 2007 #17 Skrevet 18. april 2007 mange hønemødre her syntes jeg...jeg var ute da babis var 3 uker gammel og da drakk jeg meg full og hentet henne utpå dagen etter. Hun får morsmelkerstatning da. Men hva er problemet om man har barnevakt man stoler på (mamma) og ellers er med barnet hele døgnet hver dag. Klarer seg jo en kveld uten da, deilig med litt fri også.
Gjest Skrevet 18. april 2007 #18 Skrevet 18. april 2007 Har faktisk ingen ting med å være hønemor. hun spurte jo etter andres meninger, og det fikk hun jo. Det kunne aldri falt meg inn å dra på fylla når lillegutt var 3 uker gammel, men det er meg. Du har jo tydeligvis en helt annen mening. Så lenge man føler selv at det er greit å dra ut så er det jo greit..
Mamsen86 Skrevet 18. april 2007 #19 Skrevet 18. april 2007 Du skal ikke ha dårlig samvittighet, alle har forskjellige behov! Jeg feiret tjueårs dagen min ca en mnd etter at babyen ble født, dog uten å drikke meg dritings - og det var et helvete å være uten henne, hehe - men samtidig så var det godt å være litt med jentene uten magen, uten gulp og bæsj. Gjør det du selv føler at er riktig - så lenge Noah tar flaska og slikt, så gå ut å kos deg - selvom det kanskje bare blir en times tid eller to - du fortjener det!
Gjest Skrevet 19. april 2007 #20 Skrevet 19. april 2007 Thea 07, Deilig med litt fri etter bare 3 uker? Vel... Når man blir mamma må man bare finne seg i at man ikke alltid kan gjøre som man vil hele tiden, og at tiden med fyll og festing ofte kanskje ikke er der lengre.... Personlig vil jeg heller kose meg hjemme med lillemann, enn å ut på byen... Tenker bare på han likevel, og savner han... Har sååå dårlig samvittighet !
LizzyG Skrevet 19. april 2007 #21 Skrevet 19. april 2007 Jeg var ute første gang når Nathalie var 5 uker og det gikk kjempefint. Hun var sammen med pappan sin så jeg visste at hun var i gode hender. Drakk meg ikke drita, men det var utrolig deilig å komme seg litt ut, for selv om man kanskje ikke merker det så er det litt slitsomt å være mamma. Men gjør som du selv vil, men ikke ha dårlig samvittighet hvis du drar ut:)
Mamsen86 Skrevet 19. april 2007 #22 Skrevet 19. april 2007 Hvis man er alene med ungen, så kan det være "deilig" med fri etter bare tre uker, ja - sånn som HI i dette tilfellet er. Og selvom man drar på en fest så trenger man ikke å drikke, men det er godt å være litt sosial igjen også. Man er forskjellige, og DET burde man respektere. Noen vil være hjemme "for alltid" og noen trenger å komme seg ut, sånn er det bare..
Gjest Skrevet 19. april 2007 #23 Skrevet 19. april 2007 Jeg mente ialefall med mitt innlegg over at alle var forksjellige!! Jeg dro ikke ut på byen når han var så liten, ikke fordi jeg er hønemor men fordi jeg ikke følte meg klar, men hvis det er noen andre som selv synes det er greit så er det jo deres valg, og ikke noe noen andre skal legge seg borti.Det må hver enkelt finne ut av
Har ei lita tulle!:) Skrevet 22. april 2007 #24 Skrevet 22. april 2007 Jeg var ute da min ble 6 uker. nå er hun snart 2 år og jeg er ute hvertfall annenhver helg. må jo holde på vennene sine og hun holder kontakt med besteforeldrene. dessuten legger hun seg før jeg går ut og jeg kommer tilbake etter hun har tatt middagsluren sin dagen etter, klokken 14. Man kan ikke gi opp helt alt som er gøy da dere. Barnet klarer seg uten mamman sin en kveld, De har andre å forholde seg til og.
Gjest Skrevet 23. april 2007 #25 Skrevet 23. april 2007 Man gir ikke opp venner etc om man ikke er ute annenhver helg, synes jeg!! Kan man ikke ha venner på besøk til seg?Og kan ikke venner være sammen med deg og jenta di? Sånn har vi det ialefall. Er sjeldent ute, liker å være sammen med gullet og mannen min etter ei hektisk uke. Men, har venner på besøk i ukedagene og vi er på besøk. Trenger ikke nødvendigvis å ha barnevakt og dra på byen for å møte venner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå