wicca Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Hver gang han griner så ser jeg det bare på han, han sitter bare der med grinefjeset sitt en stund så begynner han å makke seg frem og tilbake, blir blålig i fjeset og ser mer og mer fortvilet ut, jeg løper alltid bort til han for å blåse han i fjeset så han begynner å puste igjen. Er det flere som har det sånn? Jeg blir kjemperedd hver gang, prøver å si til han at hen må puste men han er kanskje for liten til å skjønne det enda da, han er 18 mnd, oi snart 19 jo Syns dette er kjempeskummelt jeg, er det noe de vokser av seg? Hva om jeg ikke er det til å blåse han i fjeset da? Uff nei tør ikke tenke på det engang.
Blomman Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Mest sannsynlig affektanfall og det vokser de av seg. 5 åringen vår har det - hatt det siden ca 6 mnd. Men han fikk påvist epielpsi i tillegg. Men det er sjelden epilepsi er årsaken til affektanfall.Er han mye plaget med affektanfall kan du jo snakke med legen om det. Ved affaektnfall er det nok å blåse på dem om de blir borte litt lenge - men det går over av seg selv og (men ekkelt å vente så lenge) Skulle du oppleve en situasjon hvor han blir borte veldig lenge og du blir redd så ring enten legevakt eller 113. Men som regel er dette helt ufarlig ;-) (men skriver under på at det er litt ekkelt ja) De vokser det av seg fra 4-5 (6) årsalder
Svenska tjejen Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 Har ei venninne som hadde samme problem med gutten sin. Ingen epilepsi har han, så det kan kanskje bare väre at de ikke "forstår" at jeg må dra etter pusten også? Jeg har ikke hört noe mer om det ifra henne, så han har vokst ifra seg. Sjekk med helsestasjonen i så fall, sikkert flere som har samme problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå