Gjest Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 Fryktelig dumt spørsmål, jeg vet jo hva det er, men egentlig ikke hva det innebærer å være med i en...? Hva gjør dere på barselgrupper? Er det i regi av helsestasjonen? Når begynte dere i dette, og ble dere innkalt? Jeg bor i Trondheim, og helsesøster har ikke nevnt noe om dette for meg!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Vi er 4 barn i vår barselgruppe og vi har felles kontroller hos hs.Ble spurt på forhånd om vi ønsket gruppe-kontroller eller ikke.Mange som avtaler møter utenom også men det har ikke vi gjort....
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 helsestasjonen samler en del jenter som har født i ca samme tidsrom. det er to møter i regi av helsestasjonen, der i fra kan man velge å møtes privat, trilleturer, lunsj osv. vi fikk brev ca 7 uker etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 Begynte i gruppe fra 3 mnd kontrollen....
hårsår Skrevet 16. mars 2007 #5 Skrevet 16. mars 2007 Jeg havnet i barselgruppe med de jeg gikk på svangerskapskurs med. Vi møttes første gang på helsestasjonen, og deretter møttes vi på eget initiativ. Setter opp ny dato for neste gang vi skal møtes. Første gang vi møttes ble vi innkalt. Da måtte vi vente til alle i gruppa hadde født, og så gi den siste mora som fødte litt tid til å komme seg litt etter fødselen. Jenta vi var 3 mnd da vi hadde første møte, for jeg var blandt di første i gruppa som fødte, og måtte vente på alle de andre =) Spør helsesøstra di, for det er utrolig kjekt å ha en liten støttegruppe du kan være sosial sammen med! Kanskje dere kan trille sammen, eller at du finner ei venninne?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 Jeg gikk på svangerskapskurs sammen med 10 andre par.. da alle var født (med ca 1mnd mellomrom) møttes vi på barselstreff på helsestasjonen.. småtten var vel 6 uker da! Da planla vi vårt neste treff som skulle være hjemme hos en av oss.. og siden det har vi trefft hverandre annenhver uke...et par timer hver gang! det er utrolig koselig.. vi møtes på formiddagen, og det vi er hos står for lunch (en salat, is eller noe annet lett) Vi er der et par timer og prater og koser oss mens barna leker på gulvet! Det blir jo selfølgelig en del babyprat.men nå som de har blitt større (ca 11mnd) så er vi jo mere sikter på oss selv, så praten går jo i alt mulig! Går der jo mest for poden sin del..han synes det er supert å leke med barna på hans egen alder:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå