Gå til innhold

Har lyst å slutte å amme..hva synes dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er 5 mnd om en uke, er ikke så motivert til å amme lengre..hun kan nesten ikke være våken lengre enn 2 timer uten at hun skal ha pupp minst to ganger, slik har det vært helt siden hun ble født.

Har begynt å gi grøt og MME på kvelden for da har jeg absolutt ikke nok melk, og nå i det siste så har jeg av og til måttet gi henne mme på dagen også fordi jeg ikke har nok....

Hva synes dere om dette??føler liksom at jeg har gjort mitt på ammefronten..

Vet at det er mange som gidder dette med å amme først og gi flaske etterpå, dette er jo beundringsverdi, men jeg er bare ikke så tolmodig(håper ikke jeg får full slakt nå;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Syns du har vært flink ,og skal gjøre det du føler er riktig for deg:)

Skrevet

Hvis du føler mest for å slutte syns jeg du skal gjøre det. 5 mnd med amming er ikke dårlig! Skjønner det er kjempeslitsomt, som du har d nå.. Men før du slutter; vei de opp mot hverandre; det å slutte eller fortsette.. Og se hva som blir enklest/best for dere to :)

Skrevet

Prøv med litt mer fast føde til henne fremfor mme. Så gir du henne pupp innimelom måltidene, når hun vil ha. På den måten blir hun god og mett, du opprettholder melkeproduksjonen og snuppa di får fortsatt morsmelk, og det blir mindre slitsomt for dere begge. Du trenger jo ikke å kutte rett av. :)

Skrevet

Ja du mener at jeg gir henne f.eks 2 grøtmåltider til dagen, og pupp mellom?ja det var ikke så dumt;)for hun liker veeldig godt litt fruktglass og grøt å sånn

For jeg kunne egentli tenke meg og kunne amme henne sånn et par ganger, vertfall for kosen sin skyld;)

Takker for svar by the way

Skrevet

Jepp. Kan hende hun bare gir deg et signal om at hun trenger mer mat. Prøv å gi henne litt grøt om morgenen litt og frukt eller grønnsaker til lunch/middag, og se hvorda det går :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...