Gå til innhold

Stoooor konkurranse: hvor er det rareste stedet du har ammet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm... tenke... Jo: På H&M, helt innerst i tom babyavdeling da;)

I en heis som stod fast, tenkte jeg like gjerne kunne bruke tiden til noe lurt siden hun likevel var sulten. Og gående på tur, men da med bæresjal, og hun var liten, så det var usynlig amming, så ut som jeg bare bar henne... tror jeg... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stående i hylle-avdelinga på Ikea...

Skrevet

Hehe, artig tråd! Hm... Tror det må være i prøverommet i en Lene V butikk ...;)

Skrevet

til mitt forsvar så sto jeg helt inni hjørnet og lata som jeg så på noen hylleknekter... så det var ikke mange som så hva som egentlig skjedde :) Og jeg fant ut at det var mer hensynsfullt ovenfor folk at jeg ga ungen mat enn at hun fortsatte å hyle... hehe :)

Skrevet

På bussen igjennom det tyrkiske kvarteret (jada, pledd over!)

I barnehagen, hver dag.

Skrevet

kom på en til: en gang vi sto i "stau" - dvs kø i rushtida - på autobahn da vi bodde i Tyskland måtte jeg i rein desperasjon gi jenta pupp mens hun satt i bilstolen... hehehe... heldigvis har jeg lange pupper :D Hun satt fastspent i bilstolen, jeg satt i midten bak, og slengte ut puppen. Det gikk glatt som smør :) men så nok litt rart ut...

Skrevet

Haha, ja til lange fine pupper! Noen bedre enn ka-ping?

Skrevet

Jeg vet Fertila har en eksepsjopnelt bra en...

Skrevet

På togstasjonen, på en krakk i en undertøysbutikk, i baby bjørnen mens jeg kikket på klær på h&m, og i baksetet i bilen (lente meg over bilstolen, så nok veldig smart ut det der!).

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg syns det var litt stress å skulle amme midt inne på Obs! City Syd jeg altså......

Jeg hadde 2 handlevogner: 1 med varer og 1 med bilstol/veske osv, så jeg kunne ikke bare forlate butikken........

Fant en tom bruskasse, snudde den på hodet og satte meg mellom termoser og stekepanner......... Tok ut puppen og da ringte mamma meg seff, dermed prata jeg (på handsfree) ut i løse lufta mens jeg satt der også:)

Sittet i trappa på Lindeks i Munkegata også. Ammet under taxing på flyet med dattera for noen år siden. Har forresten like lange pupper som ka-ping tror jeg, bare ikke fått prøvd den varianten:)

Skrevet

I frisørstolen med håret fullt av farging og bleking! =)

Skrevet

Hehe! Tror jeg hadde trukket litt på smilebåndet om jeg hadde gått meg på deg på Obsen 1D fikk gutt! ;-) Kan forestille meg hvor gøy det måtte ha vært...

Skrevet

Hos frisøren mens jeg ble klippet. Pfff... blåse bort litt hår fra lille...;)

Skrevet

i ferjekø...med hjartet i halsen for at ferja skulle kome før sneipen var mett!

Skrevet

I mangel på ammerom satt jeg meg inn i en sånn selvbetjent solseng-rom som var på shopping senteret. Følte meg fryktelig dum når jeg trillet ut med vogna, hva tenkte folk rundt liksom." Hun har tatt sol med babyen, ring barnevernet."

Eller midt i blant hagemøbler på OBS!

Skrevet

Var kjempeGØY.....ikke. Det toppet seg faktisk når søskenbarnet til mormora mi (ja, mormora mi) kommer forbi og hilser.... jeg har møtt han 1 gang kanskje for 10-15 år siden da, men nå var vist tiden å hilse på:) Har også ammet i frisørstolen, både under klipp og farging:)

Skrevet

På prestens kontor midt under dåpsgudstjenesten... Var en litt spesiell følelse. Med salmesang i bakgrunnen.

Bak disken i en hobbyforretning, fikk låne en barstol.

Skrevet

Jeg mått også amme midt under dåpsgudstjenesten... rett etter at suppa var døpt bar det ut på prestekontorer for å amme og bytte bæsjebleie :)

Men jeg synes det var værre når jeg måtte amme i kirken under dåpssamtalen/dåpsforberdelsen, snuppa hylte, og presten sa; "ja her er det en som vil ha mat ja...." Da var det bare å slenge ut puppen da, mens presten fortsatte med sitt... Satt heldigvis bakerst av alle de som var der, og prøvde så godt jeg kunne å gjøre det i skjul av kirkebenken foran meg :)

Skrevet

husker stadig mer jeg...

... i dåpen, mens vi sto i gangen i prosesjon og ventet på å gå inn, mens kirkeklokkene ringte inn gudstjenesten... der sto jeg (STO altså) og ammet dåpsbarnet mens gubben telte klokkeslagene for å finne ut når jeg måtte pakke inn puppen før vi skulle gå inn...

Skrevet

På steintrappa i hagen til Vims74 på tirsdag:)

Jeg hadde fått omgangsyka og bihulebetennelse, så jeg ville ikke inn å smitte dem da..... men måtte jo hilse på når jeg var rett i nærheten....

Godt ka-ping mannen kan å telle:) hihi

Skrevet

Har ikke gjort dette selv, men var på babysvøm. igår, og da fortalte instruktøren om ei australsk dame som hadde amma babyen UNDER vann...

Skrevet

På båttur i en liten sjærgårdsjeep i fart (måtte kneppe opp vesten og lirke ut puppen for å amme henne da hun var knapt to uker gammel).

Det samme måtte jeg gjøre da vi rodde over et vann da vi skulle på hyttetur da hun var tre uker gammel, diverse prøverom, toaletter, venteværelser, fly og togturer. Under dåpssamtale med presten, på en fortauskant midt i byen, i en krok i en tom leilighet like før (minutter) før vi kjørte avsted med flyttelasset, i bilen, hengende oversprinkelsenga midt på natta (da sa jeg "møøø" der jeg stod med "jurene" hengende ute og samboeren min holdt på å dø av latter)... Det var de stedene jeg kunne kome på i farta :-)

Skrevet

Ved siden av E39 i en busslomme, det regnet veldig. Babyen hadde grått mye og var nokså trøstesløs - vi hadde stoppet flere ganger for å amme, men hver gang hun kom i bilstolen igjen våknet hun. Med tre barn i baksetet måtte vi bare komme oss hjem. Så jeg fant ut at jeg måtte amme henne i søvn i bilstolen. Problemet var at det var ingen plass ved siden av henne på grunn av de to andre bilstolene på baksetet, så jeg måtte stå utenfor bilen med rompen ute i regnværet, bøyd over bilstolen hennes helt til hun sovnet.

Ikke noe behagelig!

Skrevet

Tror det rareste stedet jeg har ammet er på t-banestasjonen...men så er jeg litt fersk i det her enda da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...