Gå til innhold

Hjelp! Jeg tror mannen min har ADHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er villere og mer bråkete enn sønnen vår. Han snakker veldig høyt og lyst til sønnen vår på 1 år. Kaver rundt med han og leker og hiver han i luften. Er redd hans stressende og kavete atferd kan påvirke sønnen vår til også å utvikle ADHD. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PÅVIRKE sønnen din til å få ADHD??

Om sønnen din har ADHD så har nok ikke mannen din bidratt med det med noe annet enn genene sine, ikke oppførselen sin ovenfor barnet deres.

Høres ut som om han LEKER med gutten deres jeg, gutten sier vel i fra om det er nok..?

AD/HD er en arvelig sykdom, en kjemisk ubalanse i hodet som er medfødt. Ikke noe som kan påføres.

Men det kan jo selvfølgelig fyres oppunder.

Har selv ADHD, og har en veldig urolig og aktiv datter på 7 mnd.

Ser ikke på ADHD som kun negativt, som mange andre gjør.

Har du lest inne på www.adhd-foreningen.no?

Det hadde kanskje vært smart.

Da kan du jo ta poeng "testen" i forhold til symptomer.

Skrevet

Dersom mannen din har ADHD vil det vise seg på mange andre områder i livet enn bare hvordan han leker med gutten deres. det er en lidelse som oppstår i oppveksten, og det er sjelden den plutselig kommer tilsyne i voksen alder(men det er noen som ikke blir diagnostisert før). Det er en medfødt lidelse, og blir ikke "påført" gjennom miljøet, men miljøfaktorer kan forsterke symptomene.

Det kan jo være at du og mannen din har ulike oppfatninger av hvordan man leker med småbarn. Tror at særlig endel menn liker å drive med fysisk aktivitet og ha et høyere tempo- uten at det er noe problem...

Prat med han om hvordan han ser på dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...