Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snupp har akkurat fått sin første smaksprøve på grøt og det var så godt at hun sipste hele smaksprøven (laget etter anvisnig på pakken).

men hvor fort skal jeg gi større porsjoner. er litt nysgjerrig på om hun tålte alt det hun fikk nå, lagde den litt tynn så det virket nok mer enn det var. men hun er storfornøyd ihvertfall! hun er fire og en halv mnd og har vært panisk på alt jeg har puttet i munnen i over to uker. hadde tenkt å vente to uker til hun var fem mnd, men innså at hun nok trenger mat så aktiv som hun er.

men hvor fort gikk dere frem? skal jeg gi dobbel smaksprøve i morgen? blir da grøt laget av to skjeer grøtpuler istedetfor bare en som idag. eller skal jeg bare lage enkel i et par dager så jeg ser om hun tåler det?

og trenger man malt i industrifemstilt grøt? og hvordan er det å bytte mellom merker? jeg kjøpte nestle, men vil egentlgi ha småfolk. noen med erfaring?

takknemlig for svar! ;O)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, lillesnupp!

Du kan øke til dobbelporsjon i morgen, og i løpet av uka kan du øke gradvis med teskjeer helt til du er oppe i full posjon. Mener du kan bytte grøtmerker (jeg blander både mais- og havregrøt sammen 50/50).

Jenta mi får ikke malt eller sviskesaft, men det er fordi hun tåler grøten godt. Du må egentlig prøve deg fram, men ville ventet for å se om det er nødvendig.

Lykke til! =)

Skrevet

Jeg begynte med grøt for et par uker siden( babyen min er 5 mnd). Først spiste han bare noen få skjeer av prøveporsj., så økte vi det til at han spiste hele den lille porsjonen, og etter hvert ga jeg han litt større porsj. Etter 1,5 uke lagde jeg en "vanlig" porsj. til han, men han spiser ikke opp hele den( ennå) .. PS Bruker ikke noe malt, og har bare prøvd nestle havre med ris og hvete. Har ikke tenkt å bytte før han har fått smaken på denne en stund :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...