Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøster sa at noen har skumma melk, mens andre har fløte, jeg har tydeligvis sistnevnte, for lillegutt legger på seg fra 320- 420 gram i uka!

Snakk om å ha supermelk eller?

Hvor mye legger deres små på seg i uka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi legger på seg mellom 150-200 gram. Ingen fløte her i gården*;)

Skrevet

han la på seg rundt 200.. + de første ,mnd.. nå vet jeg ikke.. det hadde stoppa litt opp på 3 mnd kontrollen-.. skal veie igjen på onsdag *spent*

Skrevet

Fløte her også. Kan nesten ikke tro det hvordan hun legger på seg. Jeg har to små pupper med bittelitt melk, og hun er 7 kilo og 3,5 mnd.

Skrevet

Fram til snuppa var 1 år, fullammet jeg.Hun la på seg ca 300-400 gr i uka de fire første mnd, for deretter å legge på seg ca200 gr i uka fram til 10 mnd. Nå er hun to år, ammes ennå, men spiser også annen mat. Legger på seg i sneglefart nå.

Men trodde det var helt normalt at ammende babyer la på seg i den duren når de er spebabyer...

Skrevet

Begge mine puppebabyer har også hatt den vektøkningen da de var bittesmå. Er vel ganske vanlig det.

Skrevet

har nok en mellomting jeg. fullammer og snuppa ligger i øvre del av vektskalaen, nå om dgen legger hun på seg ca 200 gr om dagen og er 5 mnd

Skrevet

Gutten min veide 4,1 ved fødsel

Etter 2 uker veide han 5,1

Etter 4 uker veide han 5,8

hehe 1,7 kg opp på 4 uker. Det blir ca 400 gr i uka opp det

Har nok smør i puppene jeg da : )

Skrevet

Tror nok ikke det er noe spesielt supert med melken din. Det er nok helt normalt at babyer legger godt på seg av brystmelk.

Mine to små la på seg i gjennomsnitt 400-500 gr i uka de fire første mnd.

Skrevet

Anonym:

Har du regnet litt på dette?

Hvis vi sier at 4 mnd er ca 17,5 uker, ville babyen din da ha gått opp 8750 kilo i løpet av denne tiden. La oss si at barnet var 3,6 kilo ved fødsel, dette er gjennomsnitts-fødselsvekten til norske babyer.

Dette blir en baby på 12350 gram. Haha! :D

Snuppa mi la på seg 500 gram i uka de første 6 ukene og fordoblet dermed kroppsvekta si på denne tiden. Dette var iflg helsestasjonen ganske mye. Da skulle de bare sett klumpen din! :)

Sorry, må bare le litt. Ikke noe vondt ment.

Skrevet

Hun var 2,8 kg ved fødsel, og 8450 gr ved 4 mnd. Og jeg skrev vel i gjennomsnitt...det betyr vel ganske så nærme 400 gr en uke, 5oo gr en annen uke...

Ja, hun var/ er en klump, men ingen ting å le av.

Skrevet

Skulle akkurat til å skrive det da jeg så du hadde gjort det;-)

Jeg har også skummet melk tror jeg, jenta mi veide 4 kg da hun ble født og 7,3 kg da hun var 6 mnd. Alltid ligget under "normalvekten" i skjemaet til hs.

Skrevet

mammaentiltrulte!!

Hvis babyen din legger på seg 200 gr om dagen, syns jeg virkelig hun hører til øvre sjiktet. Hihhihi ;o)

Skrevet

Litt over 300 gram i uka...og det er når han har vært veldig forkjøla og spist lite en ukes tid (snitt beregna over de siste tre ukene)....tror det går i fløte her i gården ;)

Skrevet

Anonym: Ok :) Kjempebra vektoppgang, da. Har selv ei tulle som er slik, men hun startet på 3200. Hun var 9 kilo ved 4 mnd. Jeg ler av henne også, jeg, fordi jeg synes det er helt fantastisk at en liten kropp an vokse så mye på så kort tid.

Skrevet

Hun (hi) er visst ikke alene om å ha fløte i puppene.....æsj, du høres bare selvopptatt ut, og"er-jeg ikke-flink-som-fullammer" duger ikke. Mange som deg, eplekjekka.

Skrevet

Anonym igjen

babyn din la på seg i snitt 322 gr i uka ...............

Ikke mellom 400 og 500......

Det er jo bare å regne litt : )

Skrevet

Hehe...flere som har det tror jeg! Jeg har en gutt på 11 uker som veide 8,4kg for en uke siden. Selv er jeg lita og spe, så det er litt moro. Det flater nok ut snart!

Skrevet

og den var til ???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...