Gå til innhold

Kaldt eller varmt på soverommet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle medsøstre!!

Her er snuppa mi 6 uker fortidlig født, og eg lure litt på koss varmt/kaldt dere har det på rommet til deres små..

Veit det er anbefalt med 18-19 grader, men føler snuppa sover litt bedre når det er varmere.. Ikkje så lett dette egentlig, på ein måte "krever" ho litt varme, det har ho jo alltid jort, henger jo ilag med at når dei blir født fortidlig, ikkkje greier å produsere/holde på varmen..

Noen som har noen tanker om dette?

Snuppa mi er 7 mnd nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei, min prins er også født 6 uker før termin. Han er nå straks 3 mnd. Til å begynne med holdt han litt dårlig på varmen, så jeg hadde det litt varmere, men nå har vi 16-18 grader på rommet. Men fikk beskjed fra legen at det var smart å holde vinduet lukket vintermånedene for de premature.

Skrevet

tror legene sier mye forskjellig :/

vi fikk beskjed om å lufte godt før han la seg, så det var godt å luftig.

barna sover like godt som voksne når det er godt å kaldt!

Vi har vinduet igjen om natta vi også, jeg synes det blir fryktelig kaldt ellers :-)

Prøv dere litt fram, så finner dere nok ut hva den lille liker best!

God helg!

Skrevet

hei...

Min datter er født ca 8 uker for tidlig og i starten hadde vi det kjempe varmt på rommet,var så redd for at hun skulle fryse osv... men fant jo fort ut at hun sov myyye bedre om vi hadde det litt kaldt på rommet. Hun pustet mye bedre da og sov roligere så nå har vi ca 18 grader på rommet hver natt :)

Gjest econia
Skrevet

vi har det varmt på soverommet, mellom 20 og 25, og gutten sover i en sånn derre grobag av den varmeste sorten, og enten med pysjamas, eller ullundertøy.

folk synest sikkert det er galskap, men han blir ikke svett, og er vanligvis ikke SÅ varm i nakken når han våkner om natta heller. jeg lurer faktisk av og til på om han våkner fordi han fryser.

med til grobagen følger det anvisning på hva de skal ha på seg oppi ved ulike temperaturer, og hvor varm bag en skal bruke ved ulike temperaturer. vi har mye mer på en det som der er anbefalt. jeg er klar over farene ved overoppheting, men jeg tror bare folk er forskjellige når det kommer til hvor kaldblodige vi er.

jeg bor ikke engang i et land der er minusgrader om vinteren, men det kunne aldri falle meg inn å ha vinduet åpent vintersdag, verken her eller hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...