Alvepike Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 hvor mye spiser deres nurk på rundt 2 månder? jenta mi spiser så ugjevnt.plutselig spiser hun 50 ml , deretter 70 eller 80 ml , går 2 og 3 timer mellom hvert måltid. sjeldent hun spiser mere enn 110 ml.. hun veier vel ca 5,5 kilo nå.hun sover gjennom natten. Er ikke dette lite? Nytter ikke å få henne til å spise mere, da illskriker hun.. Blir litt paranoid 1 gangs mamma nå jeg
Mooncake Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Hei, Jeg har brukt mme fra starten. Vi har skikelig rutiner på matingen, hver 4 time. Nurket får ikke mat dersom hun ikke er veldig sulten, ellers blir det mye småspising. Jeg kjenner jo ikke barnet ditt, men for meg ser det ut som om hun småspiser gjennom dagen. Hvor mange ganger spiser hun pr dag? Siden det blir endel måltider med 2/3 t mellom hver mating, så tror jeg nok hun får i seg det hun trenger. Jeg har heller ikke barn fra før og på 6 ukers kontrollen fikk vi tips av barnelegen at vi skulle ha faste måltider - 5/6 måltider per døgn. Nurket mitt spiser 8, 12, 16, 20 og natten. Det er veldig deilig å vite når det er mattid - hun er som en klokke. Når man har flaskebarn så er det veldig lett å legge inn rutiner Noen ganger hender det at hun ikke vil spise noe særlig, og da hender det at hun vil ha med etter 15/20 min. Noen ganger tar jeg henne på armen og går med henne mens jeg mater - da virker det som om hun spiser uten å tenke seg om - på den måten får jeg ofte lirket inn litt mer mat slik at hun holder 4 t til neste mating. Når hun var 2 mnd spiste hun ca 120-150 ml pr mating. Det sies at barna skal spise ca 15% av egenvekten pr døgn.
Alvepike Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2007 jo, jeg fikk også rådet å la det gå minst 3 timer. det gikk ikke, hun gikk rundt var konstant sulten, fordi selv om det gikk 3 timer så ville hun ikke spise mere enn f.eks 70ml, prøvde virkelig å lage mat rutiner, var faktisk først i forige uke vi gikk bort i fra det, har da prøvd siden vi kom hjem fra sykehuset med å lage rutiner.
Mooncake Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 Hmmm... skjønner hva du mener. Har du prøvd å "sulte" henne (høres dramatisk ut... Hvis jenta mi har spist lite så passer jeg på at hun sover slik at vi holder mat-tiden. Heldivis så sover hun som en stokk i vognen, og hvis jeg vil at hun skal holde litt lenger før hun får mat så går vi tur. Hun sover og er skikkelig sulten når hun våkner - da sluker hun maten! Det er mas å komme inn i rutiner. Har dere funnet en rytme som passer dere så er det jo helt greit det også Det blir sikkert roligere for dere begge to Hvis du er usikker om hun får i seg nok mat, så kan du føre logg over alle måltider og summere pr døgn. Veier hun 5500g så skal hun spise ca 800ml pr døgn.
Alvepike Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2007 ja, jeg begynte i dag å føre logg siden jeg ikke synes hun spiser nok. Har "sultet" henne ja, vognen fungerer fine her også heldigvis. Av og til så virket det ikke og av og til ikke. Virker som om hver gang vi har funnet ut noe som fungerer , så skifter hun til noe annet, trollungen min he he men tviler sterkt på at hun spiser 800ml i døgnet da..men får se... litt stress dette her , siden tulla nekter å komme inn i noen som helst rutine...
Mooncake Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 Jepp. Har vært der jeg og... Ta det der med 15% av egenvekt med en liten klype salt... Snuppa mi har aldri spist 15%. Da hun var 2 mnd spiste hun ca 500ml pr døgn. Da veide hun 5kg. Nå veier hun ca 5,5 kg og spiser ca 600 ml pr døgn.
Alvepike Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2007 ja, tror nesten jeg må det, ellers blir man jo glad. tullemor er jo ellers en blid og glad unge så noe må hvertfall være greit =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå