Gå til innhold

Dagmamma eller barnehage til høsten? Please hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt barnehage, men den har litt dårlig rykte, så jeg har egentlig ikke veldig lyst til å sende han dit..

Jeg har en veninne som har vært dagmamma ett år, og skal fortsette med dette til høsten. Hun har en gutt som da er ett år gammel, samme som min, og har lyst til å ha en eller to unger hos seg. I utgangspunktet kunne jeg tenkt meg dagmamma første året, og jeg stoler veldig på veninna mi, hun er kjempe flink.

Fordeler/ulemper med barnehage og dagmamma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

burde kanskje ikke si det siden jeg er førskolelærer, men jeg ville valgt dagmammaveninnen din.. kommer ikke til og sende snuppa i barnehagen som ettåring. har vært på småbarnsavdeling, og syns ikke jeg gjorde annet enn og ordne opp i slossing, biting, spytting lugging osv.. sier ikke det er sånn i alle barnehagerm kommer jo selfølgelig ann på barnegruppa og personalet, men kommer alikevel til og velge dagmamma der snupppa kan være sammen med et mindre anntall barn..

Skrevet

Det er akkurat det jeg er redd for.. At det blir mye uro i en barnehage. Han er jo bare ett år. Personalet er visst nokså "uprofesjonelle" der, uten at jeg vet hva som ligger i det. Men som veninna mi sier, det kan jo skje at hun eller barnet hennes er sykt, og ikke kan ta i mot lillegutt, men da har han en bestemor som jobber ca 35% natt. Hun har mye tid på dagen, så han kan være der hvis det kniper, ellers får jeg være hjemme fra jobb.. Nei nå fikk jeg mer lyst til å bruke dagmamma igjen =)

Skrevet

jeg har søkt barnehageplass, men har mest lyst til å ha tulla mi hos dagmamma. mener ingen jeg kjenner som holder på så da tørr jeg ikke. men hadde jeg kjent noen som du gjør hadde jeg ikke vært i tivl, da ville jeg valgt dagmamma. har selv jobbet på småbarnsavdeling. er mye koselig der også. de blir aktivisert mye og lærer å leke med andre, i den grad de leker. men de får desto mindre opmerksomhet av voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...