Gå til innhold

Ferie i permisjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta ut 5 uker ferie i forbindelse med permisjonen. Far skal også ta ut sine 6 uker. Det jeg lurer på er: Kan jeg ta mine permisjonsuker, så mine 5 uker ferie og så at far tar sine 6 uker. Eller må jeg ta mine permisjonsuker, så far sine 6 uker også mine 5 uker ferie. Slik at jeg må jobbe 6 uker for så og ha ferie 5 uker igjen. Prøver å ringe nav, men det er jo så og si umulig å komme til rett person som kan svare meg. . Noen som vet? Babyen ble født for tidlig, derfor må jeg søke nå i etterkant av fødsel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje far må ta sine uker rett etter at du er ferdig med permisjonen din, er ikke sikker.. men det du kan gjør er å ta ut 5 uker ferie før permisjonen din er slutt. Da vil du vær ferdig med permisjon og ferie på samme tidspunkt som du ville hadde du først tatt ferdig permisjonen og deretter tatt ut ferie! :) Forstår du? :P Litt rart forklart.. ;)

Skrevet

Enig med Kaja`s mamma. Pappa går automatisk ut i permisjon dagen etter du er ferdig med din, så du må ta ut ferien i løpet av permisjonstiden så blir det riktig for dere...

Skrevet

Nei, tror ikke far må ta ut sine rett etter du er ferdig, eller det var hvertfall det jeg fikk beskjed om i dag. Men far må jobbe 100 %, samt at det må søkes spesielt i samarbeid med arbeidsgiver. Far må ta ut sine uker før barnet fyller 3 år.

Her ligger søknadskjemaet:

http://www.nav.no/binary?id=805347033&download=true

Skrevet

enig med animal mai-06, far må ta sin permisjon før barnet er 3 år. og blir det født et nytt mister far sine. men får jo da 6 nye.

Skrevet

Jeg lurte på det samme og ringte nav. Far kan dele opp permisjonen sin eller ta alt i ett. Jeg skal ta ut ferien min når han tar ut permisjonen sin. Da får vi fri sammen. Vil ikke være noe poeng for meg å gå tilbake i jobben bare for seks uker uansett. Så da slår vi sammen ferien min med far sin perm :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...