Phiphi Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 Jeg leste akkurat på nettet av en doktor at følelsen av nedtrykk og økt utflod ofte var tegn på senabort! Herregud nå ble jeg redd! Skal sjekke livmorhalsen på mandag, men allikevel... er det virkelig så dårlig og unormalt tegn med nedtrykk/tyngdefornemmelse i uke 18? Jeg har fått masse ekstra utflod i de siste dagene også..bare pipler ut (unnskyld ekkel detalj...) men nå ble jeg skikkelig redd! PS. Nedtrykk-følelsen kan også forklares som at blæra er stor og full og tung, men det hjelper ikke gå å tisse.. MASSE takk til alle som har tid til å svare (vet jeg er hysterisk om dagen...men senabort? Det var jo drøyt skummelt..)
VinterSol+2 Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 jeg har snakket med både jordmor og lege om økt utflod, for jeg har hatt MASSE:og de sa det var et godt tegn på at alt var heelt normalt de. stoler mer på de enn på en nettdoktor, iallefall! Ang nedtrykkfølelsen; har du sjekket om du har UVI? for den følelsen av å måtte gå på do, uten å klare det, lissom.. da hadde jeg UVI iallefall.
mother to be :) Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Trodde det var ganske vanlig å få en sånn tissefølelse, uten at det kommer så mye, når man er gravid? Trodde også det var ganske vanelig å få mer utflod, det har i alle fall jeg fått etter at jeg ble gravid om det er noen trøst... Det går sikkert bra skal du se! Lykke til:)
Phiphi Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2007 Hei snupper, og takk for svar. Har ikke en følelse av å måtte tisse egentlig, handler mer om et nedtrykk i livmoren/underlivet når jeg går. En slags tyngdefornemmelse om dere skjønner?
ano`num *17.03.10* Skrevet 16. mars 2007 #5 Skrevet 16. mars 2007 Tror ikke det er så lurt å lese så mye på nett Det står mye om utflod i det meste som handler om sv.skap. Alle steder sies det at det er helt normalt. Men en må være obs hvis den blir misfarget eller ille-luktende. Som kan være tegn på infeksjon. Noe som er lett å få hos oss gravide. Med den nedtrykksfølelsen vet jeg ikke. Men det er jo fortsatt mye som vokser og skal omboltres på Så det kan jo like gjerne være en forklaring der. Synest ikke du skal tenke på det han "doktoren" der har skrevet jeg.
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 Du er ikke hysterisk, bare gravid;) Er sånn jeg og til tider, men tror det er nokså normalt. Da jeg var i uke 16/17 hadde jeg vondt i underlivet, følte meg extremt hoven (noe jeg faktisk er...), gjorde også litt vondt oppover i skjeden og jeg følte meg tung nedentil om du skjønner. Dette har gitt seg selv om jeg til tider kan få litt av den følelsen igjen.
fox`y Skrevet 16. mars 2007 #7 Skrevet 16. mars 2007 har mye utflod og nedpress jeg oxo.har tatt d opp me jormor å hun så d var helt normalt.. viss jeg er mye i aktivitet føles d som noe tungt ligg å presser å vill ut..har alldrig hørt om at senabort kan være årsaken.. stoler på jormor å håper hun har rett for jeg har d slik daglig... vi blir lett bekymret når vi er gravide å d er normalt.. spør legen din om d når du skal sjekke neste gang da vettu:) lykke til og håper du får en super helg videre:)
MomInUSA Skrevet 16. mars 2007 #8 Skrevet 16. mars 2007 Jeg tror jeg vet hva du mener med tyngdefoelelse om det er naar du gaar og beveger deg - jeg har det ogsaa - og hadde det sist svangerskap ogsaa. Jeg vet ikke hva det er men jeg syns ikke du skal bekymre deg - i saa fall ring legen/jormor istedet for aa gaa og bekymre deg for det. Jeg har den tyngdefoelelsen naa i uke 22-23 og faar det naar jeg gaar langt, blir sliten, loefter for mye, etc. Blir magen din hard paa en maate? Det kan kaskje vaere kynner vi foeler og at det gjoer at det blir en tyngefoelelse - vet ikke jeg - og vi baerer jo paa masse vekt ogsaa, saa det blir jo litt tungt. Jge foelte det ble oftere og oftere paa slutten og spesielt hvis jeg gikk tur..
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 Hei! Har akkurat opplevd detsamme de siste dagene og begynte å bekymre meg veldig! Nedpress og mensmurringer nesten nederst i magen. Jeg er i uke 17 og synes det er altfor tidlig egentlig så jeg er litt urolig. Dytter denne og lurer på om fler opplevd dette?
Gjest Skrevet 17. mars 2007 #10 Skrevet 17. mars 2007 Hei! Det er helt vanlig å få ökt utflod under graviditet. Hadde en hel masse av det under forrige graviditet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå