Gå til innhold

Auu, - biter i puppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en nydelig 6 mnd gammel gutt med 2 tenner nede (har hatt de siden litt over 4 mnd). Men de 2 siste dagene har han fått den stygge uvanen å skulle bite i puppen under amming. Forferdelig vondt! Til nå har jeg sagt NEI (med "strenge-stemmen".. :) og tatt vekk puppen, men om han nettopp har begynt må han jo få puppen igjen. Og han bare ler av det hele ... og til nå har han ikke sluttet. Har noen tips til andre måter å få de til å forstå at akkurat puppen trenger han ikke bite i... Gruer meg litt til hver amming nå, og forsøker å se når han gjør det for å trekke puppen ut før han biter til det lille "puppemonsteret"... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, fikk også dette problemet når gutten min fikk de første tennene. Bet meg til blods et par ganger, så vondt! Jeg sa også nei og tok vekk puppen. Fikk tips på ammedebatten her av en ammehjelper, at det som skal fungere best er å trykke ansiktet inn mot puppen, da slipper de automatisk taket. Det skal gjøres hver gang de biter, da skal de skjønne at det ikke er så lurt. Sier du strengt nei, syns de kanskje bare det er artig. Dessuten er det lurt å prøve å se an når de er ferdig å spises og kun driver med kosesuging, da er det større risiko for at de tar seg et tygg;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...