Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 Hvorfor gir dere dette, i stedet for å amme? Ikke for å kritisere, er bare nysgjerrig:)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Gjør litt begge deler her! har lite melk - jobbet masse med å få opp produksjonen, ammet og pumpet meg hver time i en uke nesten, men den gang ei... I tillegg er har jeg en litt dårlig utdrivningsrefleks. Kommer masse melk i et par minutter og så stopper det opp et par minutter, og slik er det gjennom hele måltidet. Babyen min blir naturlig nok helt fra seg når det ikke kommer noe melk på en stund og da klarer h*n ikke å roe seg ned igjen. Så nå pumper jeg det jeg kan og gir det på flaske, og hvis ikke vi har nok morsmelk, så får h*n mme.
Alvepike Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 beklager krast svar. det jeg EGENTLIG mente var at man burde vel klare å tenke seg til hvorfor noen gir mme i steden for å amme. Det er jo fordi de ikke har nok eller i det hele tatt har melk. Ble bare litt paff over at noen i det hele tatt kunne finne på å spørre om noe så opplagt....
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #5 Skrevet 16. mars 2007 Jeg er visst kanskje litt dum..men du er litt frekk syns jeg.. for det var ikke noe fint svar du gav meg. Husk det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar:) Jeg var faktisk litt nysgjerrig på det. Kan vel være forskjellige grunner til at en gir mme? (Kan ikke amme, vil ikke amme...) Velger å være anonym pga slike krasse kommentarer som jeg fikk fra deg
Hanne og jentungen Skrevet 16. mars 2007 #7 Skrevet 16. mars 2007 Kjære anonym: Jeg ble litt støtt av måten du stilte spørsmålet på selv om spørsmålet i seg selv er ok. Jeg delammer fordi jeg har lite og litt "tynn" melk. Jeg er overbevist om at de fleste som gir mme skulle ønske de heller kunne ammet og for mange er det et ømtåelig tema. Å gå over til mme er ikke et lett valg for noen og de fleste av oss er møkka lei fremmede som spør hvorfor vi gir flaske, om det er fordi vi ikke kan eller fordi vi ikke vil amme osv.
Mooncake Skrevet 16. mars 2007 #8 Skrevet 16. mars 2007 Ungen må da få mat, uten mme hadde hun jo sultet ihjel!!! Har ikke mm. De aller-aller fleste som gir mme har virkelig gjort et gigantisk forsøk på å få melk, og for mange av oss er det et sårt tema fordi man ofte blir sett ned på fordi man gir flaske. Men hva skal man gjøre da???
Hanne og jentungen Skrevet 16. mars 2007 #9 Skrevet 16. mars 2007 Man gjør slik som oss; gir mme på flaske:) Det blir vel så flotte mennesker av flaskebarn:))
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 16. mars 2007 #10 Skrevet 16. mars 2007 Jeg har ikke mm... Men når det ble som det ble er jeg egentlig veldig glad for det. Jeg synes det er så utolig lettvint:) (Det var selvfølgelig veldig sårt å ikke få til ammingen, men man ser vel det beste i alle situasjoner)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #11 Skrevet 16. mars 2007 Jeg er vel en av de får som sluttet å amme pga. at jeg ikke likte det!! Jeg synes det var ubehagelig og ekkelt!! Jeg ammet til hun var nesten 6mnd, så synes jeg var flink som holdt ut så lenge! Får sikkert høre mye drit nå, men tror det beste var både for meg og barnet at jeg sluttet å amme! Er ikke moro å grue seg til hver gang en skal slenge fram puppen! :/
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 16. mars 2007 #12 Skrevet 16. mars 2007 Vet du hva: Det er faktisk bedre! Og jeg synes du var kjempeflink!!!
monztah Skrevet 16. mars 2007 #13 Skrevet 16. mars 2007 Fordi jeg har sluttet å amme. Fikk mye mindre melk i forbindelse med sykdom nylig, og valgte da å gå over til mme siden jenta mi er nesten 10 måneder. Føltes uansett passelig å trappe ned på amminga. Ikke så lenge før hun kan få kumelk, og så spiser hun forresten så mye fast føde atte. Synes faktisk det var litt deilig å være et menneske med pupper igjen, istedenfor et par pupper med et menneske i tillegg ;-). Selv om jeg synes amminga var veldig kos så lenge det varte! Nå er hun også så stor at vi koser oss på andre måter enn med amming. Det at ungene helst skal ha mm til de er året eller hva nå staten anbefaler, tar jeg med "en klype salt" - alle må jo gjøre som de synes funker best.
vi blir 4 :o) Skrevet 16. mars 2007 #14 Skrevet 16. mars 2007 det er så mange som gir mme som er så uendelig såre.. synes det var et helt ok spørsmål, og dersom man reagere på et slikt normalt spm er det jo bare å ikke svare! Jeg får desverre ikke ammet da jeg måtte gå på sterke medisiner etter fødslen, grunnet svangerskapsforgiftning/hellp. Etter å ha forsøkt å pumpe meg regelmessig og kaste melken i 2 mnd, ga jeg opp. Jeg prøvde å få opp produksjonen igjen etter 4 mnd, men det kom ikke en dråpe. Er i dag 100 % konfortabel med mitt valg og at lillegutt får mme.. Synes det var et greit spørsmål å lure på jeg )
Hanne og jentungen Skrevet 16. mars 2007 #15 Skrevet 16. mars 2007 Jeg syns også spørsmålet er greit, men er møkka lei av at alle skal spørre. Det er noe folk ikke har noe som helst med egentlig. Jeg er også komfortabel med valget som ble tatt. Jenta måtte jo bli mett, og det ble hun ikke av min melk.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #16 Skrevet 16. mars 2007 Jeg ville ikke amme jeg. Har alltid sett på amming som det eneste rette, men syntes det var helt forferdelig, gutten ville heller ikke. Da de satte foran meg pumpemaskinen på sykehuset ble det nok for meg og jeg begynte straks (dag 2) med mme. Jeg og mannen var enige om at det var bedre sånn. Mannen min vokste opp på mme og har blitt en utrolig kjekk, snill og smart type. I tillegg hadde jeg bare to mnd igjen av min 4årige utdannelse som jeg ville fullføre. Høres sikkert egoistisk ut, men jeg vil ut i jobb slik jeg kan forsørge mitt barn. Måtte gå et år omigjen om jeg sluttet eller vente et år om jeg tok perm. Med mme kunne noen hjelpe å passe lillegutt de FÅ timene jeg var på skolen. Men gud å mange ganger jeg har grått og trodd jeg var en dårlig mor når alle og enhver skal fortelle meg om amming og spørre dumme spørsmål. Det har vært helt grusomt. Men jeg er sikker på at jeg har tatt rett valg og kjærliheten til barnet er jo tross alt viktigst.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #17 Skrevet 16. mars 2007 Min lille gutt ble så forkjølet og tett og måtte legges inn på sykehus der han fikk morsmelk på flaske pga at d ble for vanskelig å ta bryste siden han var så tett.. og etter dette var d full nekt på bryst siden flaske er mye lettere.. så begynte derfor med mme etter å ha strevd en mnd med å få lillegutt til bryste igjen..å holdt melkeproduksjonen oppe med pumpe..til ingen nytte:-(
*betty* Skrevet 16. mars 2007 #18 Skrevet 16. mars 2007 Prøvde så godt jeg kunne å amme de første 5 ukene, men etter å ha fått brystbetennelse for 3. gang orket jeg ikke mer... I tillegg hadde jeg lite melk så hun ble aldri mett. Måtte gi mme i tillegg for at hun skulle bli fornøyd. Var en lettelse å gå over til flasker selv om det samtidig var et lite nederlag. Ble mer søvn, mindre vondt i puppene og mye mindre skriking..
Kristannaa Skrevet 16. mars 2007 #19 Skrevet 16. mars 2007 Jeg ammet til han var 1 mnd,da begynte jeg å kombinere flaske og amming pga at han la for lite på seg. Så ble jeg syk,og fikk ennå mindre melk,så han måtte få enda mer flaske! Nå vil han ikke ha puppen lenger,uansett hvor mye jeg prøver.. Fryktelig synd,men prøver å ikke tenke så mye på det lenger,for da blir jeg bare trist!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå