Lillegutt skal bli storebror Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 Han skriker så høyt og kraftig at jeg får vondt i hele meg! :-( Han er bare seks uker gammel. Men tror nok ikke det er noe kolikk eller noe. Har vært inne på tanken, men det er ikke sånn at han gråter tre timer i strekk... Og han har i grunn egentlig vært ganske bra fram til nå... De siste dagene eller uken, har han plutselig begynt å skrike så voldsomt! Han har alltid hatt temperament, og skriker til han mister pusten når han er sint, men dette er annerledes.. Han skriker mye når han har spist bl.a noe han aldri gjorde før.. Han spiser seg god og mett og koser seg mens han spiser, men når han er ferdig begynner han og vri seg og lage grimaser og så eventuelt hylskrike. Og jeg får så vondt av han, for det er ikke alltid så lett å roe han da! På natten etter at han har spist, så er det ikke alltid han skriker for da er han så trøtt, men da vrir han seg veldig... Og våkner opp og vrir seg mer og sovner og våkner.. Ser ikke ut som om han har det så godt.. Hva kan det være, og noen tips? Blir så lei meg når gutten har det sånn, og føler meg helt elendig når det står på, siden det oftest starter etter han har fått mat... :-( Kan si at det er ikke melk som gjør det, har kuttet det ut og startet på uten å merke forskjell. Og holder meg konstant unna ting jeg vet han har reagert på: druer, epler, kullsyre og masse koffein...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Det lyder nesten som sønnen min!! Har du prøvet om sukkervann hjelper? det var det eneste der hjalp her! Hos oss hjalp det og kutte ut all melk -også det i matvarer (litt styr i starten) + tomat og sitrus. Prøv det i en ukes tid. Da sønnen vår var 3 mrd. kunne jeg spise det hele igjen
Leppright Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Hei, Jeg vet ikke hva det kan være... Drikker du melk? Jeg måtte stoppe. Jenta vår hadde mye luft i magen - skrek mye av det. Mange gode triks på å få ut luft. Holde over arm, bruke ammepute (styrker også ryggen og nakken), over kneet... Kanskje han spiser for mye? Høres sikkert rart ut, men hva m å ta han av etter halvspist - for å rape og se hvordan han oppfører seg da? Jeg er ingen ekspert, og har hatt mang en bekymring selv :-) Og ev siste forsøk - blir han mett nok? Vet at det kan sette mange grusome tanker i hodet ditt, men jenta vår fikk ikke nok og vi måtte gi tillegg i noen uker - før jeg beg m akupunktur. Kan anbefales. MEN; ta kontakt m helsestasjon før du beg m tillegg, hør hva de sier. Lykke til!
Nicita73 Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 Melkeallergi eller laktoseintolleranse kanskje? Det var det første som slo meg siden han ble urolig etter mat. Min gutt på 5 mnd.er under utredning for det, vi begynte med spesialmat for 2 uker siden, og han er mye roligere og mer tilfreds.
Nicita73 Skrevet 16. mars 2007 #5 Skrevet 16. mars 2007 Leste litt fort, han får kanskje bare mm babyen din, da er det kanskje lite trolig. Da ville jeg prøvd å kutte ut å drikke melk for en stund, for å se om det kan hjelpe, og prøve sukkervann.
komplett familie Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 hadde samme problem som deg... får du han til å rape skikkelig? når vi jobbet mye med rapingen etter måltid bedret det seg her. Jeg tok han også opp sånn ca halvveis i spisingen og fikk han til å rape. Ellers har jeg måtte kutte ut melk, brokkoli, løk, kullsyre - ja, tror det var alt!!! Men det som hjalp mest her var rapingen!!! lykke til og ikke gi opp - jeg fikk også beskjed av legen at noen barn må lære å være barn, mens andre er tilfreds med tilværelsen. Så kanskje du også har et barn som må læres opp til å være barn!!!! Høres snodig ut, men jeg kan love deg at det blir bedre. Hos oss ble det mye bedre etter 3mnd....
Lillegutt skal bli storebror Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2007 takk for mange svar :-) Kanskje jeg skal prøve sukkervann. Men hvordan lages det, og hvordan brukes det? Jeg prøver å være nøye på rapingen, han raper (stort sett) etter hvert måltid, bortsett fra når han sovner på puppen på kvelden. Og han får nok mat, for han vokser mye. Men jeg kom på en ting. De siste dagene mens dette har holdt på, så har han plutselig hatt mange færre bæsjebleier, bare to-tre stykker om dagen, i stedet for i omtrent hver bleie som han hadde før.Tror dere det kan ha noen sammenheng? At det er det som er vondt for han? Skal til legen min til mandag, så jeg får vel høre litt med henne også..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #8 Skrevet 16. mars 2007 Gutten min holdt også på sånn i en periode. Det var særlig på kvelden etter jeg hadde gitt han pupp. Jeg tolket det som om han ikke fikk nok melk, og la han til puppen igjen. Han tok puppen...og ble stille..men begynte å skrike igjen da jeg tok han bort. Det var skikkelig slitsomt. Helsesøster sa det kunne være økedøgn. De trenger jo mer melk dess større de blir. For å få økt mengden i brystene er det jo eneste vei å gå å legge babyen til oftere. De regulerer nemlig dette selv. Spørs hvor lange han har holdt på sånn da? Det er ikke sikkert dette stemmer på deg, men ville bare fortelle hvordan jeg hadde det. Kansje det rett og slett bare er økedøgn? Husk og la han få rape(som alle skriver over her) Det er veldig viktig har jeg erfart. Ellers er det vel bare å holde ut..Du kan trøste deg med det at alt blir bedre når den lille har blitt 3 mnd. Her snudde det tvert på dagen. Det er nok lurt å høre med helsesøster om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå