Gå til innhold

Paracet og annen lindring av ubehag ved tannfrembrudd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa driver og får tenner, som vanlig. Hun er snart 7 måneder og har fått 5 tenner allerede, fire til er på vei samtidig. Dette gjør naturligvis vondt og hun er fryktelig urolig om natta. Våkner og skriker hver time, til tider hver halvtime. Har gitt henne paracet ved en anledning, da sov hun i 5 timer i strekk, fikk pupp og sov i 5 timer til. Så det er utvilsomt virkningsfullt. Spørsmålet er bare hvor mye jeg bør gi av dette. Jeg kan jo ikke gi det hver kveld helt til tennene er ute. Har spurt helsesøster, men som vanlig har hun ikke noe svar å komme med.

Vi bruker dentinox og kald bitering som lindring på dagtid, men om kvelden vil hun ikke la oss smøre på dentinox - antagelig fordi tannkjøttet er ekstra sårt da. Hun vil heller ikke ha fruktnett med kald frukt, noe hun har vært helt vill etter tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puff.

Skrevet

Du kan faktisk gi paracet 3-4 ganger i døgnet flere dager på rad ved behov. Så lenge du holder deg innen for riktig dosering.

Jeg ville uten tvil ha gitt det. Jobber som sykepleier på en barneavdeling. Det eneste vi er litt tilbakehldne med paravet til, er barn med feber, som ellers er oppegående og med bra almenntilstand.

Gi nå ungen din den ene paraceten om det så tar flere dager.

Skrevet

Jeg lurer vel egentlig på det samme...

Jenta vår på 10mnd har ikke fått tenner ennå, men jeg lurer på om det er noe på gang nå.

Hun våkner ofte og gråter, både på dagen og om natta.I natt ga jeg henne paracet, og det hjalp! Regner jo med at det tar en stund før plagene hennes gir seg, og jeg kan vel ikke gi paracet hver natt???

Vi ser ennå ikke noe som ligner på tenner i munnen hennes..

Ellers så nyser hun masse, snørrer og er mindre interessert i mat. Dette kan vel ha sammenheng med tannfrembrudd?

Hun spiser opp fingrene sine(og ellers alt hun kommer over), men det har vel egentlig gjort i flere måneder.. ;)

Skrevet

Min eldeste led av ben smerter og leddsmerter fra hun var omtrent 3 år. Hun fikk paracet flere gagner i uken i flere uker. Spurte da legen om detikke var for mye paracet. det var det ike sa han. jeg kunne bare gi det..

Skrevet

Lukas fikk 2 ved 4 mnd, nå ved 6 mnd 2 til og nå kommer den 5 :-/ Han hadd ikke mellomrom nå uten vontheter stakkars! Jeg gir paracet på kvelden ved behov og også på dagen om han gråter veldig. Han har også de siste nettern vært veldig urolig :-( Ikke mye søvn på oss begge!

Var hos legen her om dagen pga surklete bryst og spurte da om aracet bruk. Han sa at vi skulle bare gi som det står på esken, men om det går 3-5 dager med bruk som anvist, så burde vi ha en dag med opphold!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...