gullissn ** FØDEKLAR ** Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 har allerede hatt 3 ultralyder!! pga blødninger. skal muligens idag også. har hørt at det kan være farlig for fosteret,pga høye lyder. at det piper skikkelig høt i magen,og at fosteret vrir seg i smerte???? av ultralyd??
Nina-med passasjer Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 nei har jeg ikke hørt noe om.er jo andre som tar flere ul'er enn 3 da.vi hører jo ikke noe piping.kan bebisene høre det da?!!
*RutIetutt* Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 Nei, det har jeg aldri hørt! Har vært til fire ul`er så langt i svangerskapet og skal i allefall på en til. Var på seks ul`er i forrige svangetskap - hadde nok sett det på fosteret om det vrde seg i smerte under ul`en da...spurte legen om det ikke var bra med så mage ul`er, men det sa han at det var ingen indikasjone på. I utlandet mange steder er det jo ul undersøkelser ved hver kontroll.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 16. mars 2007 #5 Skrevet 16. mars 2007 Ultralyd er jo høyfrekvenslyder som blir til bilde vi ser på sjermen.. Vi hører det ikke, men om bebisen hører den det vet jeg ikke... Har hørt det ikke er farlig med mange ul undersøkelser, og hadde det vært det, tror jeg ikke legen hadde gjort det så mange ganger heller:) Så det går nok bra:) Men om du er veldig usikker, kan jo bare spørre jordmor når du skal på neste ul?! Lykke til:)
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 Hei! Er innom en liten tur fra 3. tri:) Kan ikke tenke meg at de få ul-undersøkelsene en har i løpet av et sv.skap er farlig. Dette har vært diskutert mye frem og tilbake... Overdreven bruk av ul er nok ikke bra, men de fleste gravide får jo bare alt fra 1-6 kontroller i løpet av sv.skapet -det tror jeg ikke er noe farlig:)
marenmor Skrevet 16. mars 2007 #7 Skrevet 16. mars 2007 naar en venninne av meg var paa ul saa laag jenten og sov nesten hele tiden, saa jeg tror nok at hun hadde vaaknet da. Saa det er nok ikke noe aa bekymre seg for nei
*RutIetutt* Skrevet 16. mars 2007 #8 Skrevet 16. mars 2007 Ja, det gjorde jenta mi også i begynnelsen - våknet ikke før jm dyttet litt til henne;o)
gullissn ** FØDEKLAR ** Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2007 oi:9 takk for svar;) gått å høre;)
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #10 Skrevet 16. mars 2007 Når mamma gikk med meg fikk hun UL på hver kontroll, og jeg har ikke tatt noen skade av det ... + at ul utstyret er betraktelig bedre enn i utprøvingsfasen for snart 30 år siden! Tror ikke ungene får vondt ... enn de små som sover seg igjennom hele undersøkelsen da?
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #11 Skrevet 16. mars 2007 hei hei. tror nok ikke leger og jm hadde sendt deg på ul flere ganger hvis det var farlig.. da hadde de vel sagt i fra om det tror jeg. litt usikker men det er lov og tro:)
Alba44 Skrevet 16. mars 2007 #12 Skrevet 16. mars 2007 Ingenting kan dokumenteres med at det er skadelig for babyen. Har til nå vært på 6 ul og det blir flere. Jeg tenker heller at det er så flott at leger/ jordmødre kan bruke ul for barnets beste.
Steinbukk77 Skrevet 16. mars 2007 #13 Skrevet 16. mars 2007 Dette er nok ikke farli nei! Da ville de ha begrenset UL bruk mest mulig. Jeg har til nå (17+4) hatt fem UL. Ogskal ha hver uke frem til uke 24 iallefall og etter det blir det ved behov. Så at jeg tilslutt nærmer meg 20 undersøkelser (om jeg er heldig å går til uke 40) ser jeg ikke bort fra. Og noen ville nok sagt at jeg bare fikk komme da psyken hadde knekket meg helt.
M&MH Skrevet 16. mars 2007 #14 Skrevet 16. mars 2007 disse ultralydene er lyder som mennesker ikke kan høre!(2 MHz), mennesker kan bare høre mellom 16Hz og 20.000Hz eller med andre ord: 0,000016MHz til 0,02MHz. For de som ikke skjønner dette, så kort sagt, nei, babyen hører ikke lydene:-D Det at ultralyd er farlig osv. henger nok igjen fra "gamle" dager. Folk visste ikke før, og trodde det var farlig. Dette følger visst etter en stund gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå