Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 Må man fylle ut fraværsmelding eller noe for dette, eller er det nok å si i fra til sjefen? Jobber i staten.
Kris, 061107 & 260610 Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Vet ikke helt hvordan det fungerer i staten, men jeg var på innv. UL på mandag, og da sa jeg bare at jeg skulle en tur til legen!
❤lille stjerne❤ Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Man skal ha rett til å gå til legen i allefall et visst antall ganger. Det er jo sånn at arbeidstiden for de fleste av oss er hverdager cirka 8-16, og det er også de fleste legers arbeidstid, så derfor må vi jo få gå i arbeidstiden.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 Takk for svar. Da er det sikkert nok å si i fra til sjefen. Det var det jeg trodde, men så sa en venninne at hun fylte ut egenmeldingsskjema hver gang, så ble litt i tvil.
miss_chica Skrevet 16. mars 2007 #5 Skrevet 16. mars 2007 min sjef spurte en gang om jeg skulle jobbe inn eller bruke egenmeldingskjema når jeg skulle til legen, men da hørte jeg med lønningsavdelingen, og hun sa man har krav på fri med lønn når man skal til legen. sjefen kan heller ikke nekte deg å gå uannsett når i arb. tiden det er =) kan hende det er litt forskjellig fra bedrift til bedrift, men regner med det skal gjelde de fleste steder hvertfall.
prøvekluten+3små Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 sånn er det på min arbeidsplass og...fri med lønn for å gå til legen..vi trenger bare si i fra helst litt på forhånd så de tar det med i beregningen,men ikke no problem nei
Mamman til 2prinser&1prinsesse Skrevet 16. mars 2007 #7 Skrevet 16. mars 2007 Det står faktisk i arbeidsmiljøloven at man har rett til fri med lønn i forbindelse med svangerskapskontroll - når det ikke kan legges utenom arbeidstid:)
mamma'n til lille kompis Skrevet 16. mars 2007 #8 Skrevet 16. mars 2007 Oh, dette må jeg ta opp. Jeg jobber gjennom Proffice og der får man ikke fri med lønn de første fire ukene i et oppdrag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå