Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 har en gutt på litt over året, som sover ganske dårlig om nettene... for tiden våkner han jo hver time... (går som regel fint å legge, men det er jo lite kjekt å stå opp ørten ganger i timen.... ) var på helsestasjonen igår, og vi har tidligere snakket om at han ikke sover rundt... og hvordan det hadde vært i det siste, med mange oppvåkninger. Nå begynner jeg å jobbe igjen neste uke, så helsesøster sa at hun vurderte nesten å få skrevet ut sovemedisin for ham, sånn at han og jeg får sove. jeg trenger jo å sove jeg og, og når jeg nå begynner å jobbe, blir jeg jo mye mer sliten.. men jeg vet ikke jeg.. om jeg vil presse i ham det... tror egentlig ikke at det er noe som plager ham... tror heller det går på rutinene, at han har fått nattmat lenge, og han kanskje håper på det enda... Det er jo et problem som går jo ut over oss alle, men jeg har egentlig ikke sett på det sånn heller - bare gått og håpet på at det går snart over... du som har litt erfaring med dette... hehe - fått med meg det.... hva ville du anbefalt? vet liksom ikke om jeg vil "dope ham ned",liksom.... - når han er frisk.... ellers så er jo jeg heldig som får sove med engang... så jeg får litt søvn på øyet mellom øktene... verre med pappan....
MammaDilla Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Har ikke noe erfaring men jeg ble selv gitt sovemedisin da jeg var et halvt år. Men det hjalp ikke det grann. Og den dag i dag har jeg urolig og dårlig søvn. Men når det er sagt, så syns jeg du skal prøve det om du får muligheten. Gode søvnvaner er viktig. Lykke til!
Blomman Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Det de skriver ut er ikke sovemedisn eller dop... det er vallergan som er et antihistamin/allergimiddel. Det har søvndyssende virkning. Vi prøver ut det nå på vår 14 månding. Grunnen til at dette ble valget var at nå var jeg utslitt av å ikke ha sovet en hel natt på snart to år... - og jeg skal liksom ta meg av hus, tre unger - og mann. han har fått det i en uke - og nå sover han på dag igjen (uten med da seff>) Prøvde tre netter uten, men så var det pån igjen.... mulig han trenger 14 dager for å komme inn i rytme. Men mange er inne i en rytme på en uke. Vallergan er ikke danevannende.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 hehe, ja det var vel ikke riktig sånn jeg mente, vet jo selv at det ikke er dop eller noe skadelig, men navnet husket jeg ikke - dessutn tror jeg ikke det ble nevnt på helsestasjonen og... hmmm.. vet ikke hva vi skal gjøre jeg.. skal nå tilbake til hs om noen uker så får vi se hvordan det går.... søvn/jobb osv..
børdi Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 sovemedisin tviler jeg på du får, men vallergan kan hende du får ja.. -min mening er at når det har gått så langt, er det bedre å prøve ev vallergan og både dere og han får kanskje sove på natta. Han blir jo og sliten av å våkne hele veien.. søvn er viktig for vekst og utvikling. Og vallergan er ikke doping. Det er et antihistamin/allergimedisin som har som bivirkning at man blir trøtt av det. ville snakket med legen jeg... Lykke til, ingen søvn er tortur...:-( sliter enda vi, og jenta mi er over 3 år.. sukk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå