kevin+oscar Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 hei:-) om man får 2 barn m kort mellomrom.. og ikke rekker og jobbe 6 mnd imellom permisjonene. hva skjer da m beløpet som blir utbetalt? går man ned i mnd beløp? har VELDIG lyst på 2 tette, men må vite at jeg får samme beløp som nå.... noen som vet?
Murmel72 Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Jeg er ganske sikker på at du får samme lønn som forrige permisjon. Svangerskapspermisjon regnes som inntekstgivende arbeid (relativt nye regler), og du har dermed krav på ny permisjon med lønn (80 eller 100 %). Dette er i alle fall hva jeg har hørt fra en bekjent som er i samme situasjon som deg :-)
Mirakel nr 3 :) Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Jeg fikk et barn i mai i fjor, og skal ha en til i oktober. Da blir det akkurat 4mnd mellom jeg slutter med fødselspenger i mai, til jeg skal få fødselspenger på nytt igjen i september. Du må ha inntekt 6 av de 10 siste mnd før su skal ut i permisjon. Jeg blir som sagt gående uten i 4 mnd, men da får jeg kontantstøtte, så vi skal nok klare oss. Hadde jeg ventet barnet 1mnd senere så hadde jeg "mistet" 1 mnd på inntekta, og måtte da ha tatt ut permisjonen 2 mnd før fødsel, istedet for 3 uker før som er det som er vanlig. En har rett på å ta ut permisjonen 3mnd før fødsel, men da mister du permisjonen 3mnd før barnet er 1år og. Dette kan lønne seg for arbeidsløse fødselspenger-mottagere (sånne som meg) Når jeg går ut i permisjon i september får jeg akkurat det samme som jeg har i fødselspenger i dag. Og ikke 80% av 80% som mange tror. Håper du ble litt klokere nå, er litt vanskelig å forklare noen innviklende regler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå